سازمان شیلات به دنبال رفع ممنوعیت تولید تیلاپیا است

    کد خبر :58650

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سازمان شیلات ایران به دنبال رفع ممنوعیت تولید تیلاپیا است گفت: در صورتی که مشکل تولید ماهی تیلاپیا در کشور حل شود و این محصول در استان تولید شود درآمد کشاورزان به شکل موثری افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، علی اشرف منصوری در اولین جشنواره ارتقای تولید و مصرف آبزیان در محل برج میلاد تهران اظهار کرد: علیرغم اینکه استان تهران 1.2 درصد از اراضی کشور را با 200 هزار هکتار در اختیار دارد اما رتبه پنجمن تولیدات کشاورزی را در کشور دارا است.

وی افزود: استان تهران برخلاف تصور بسیاری افراد استان مصرف کننده و صنعتی صرف نیست و کشاورزی این استان سهم 7 درصدی در تولیدات این بخش در کشور را شامل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در بخش آبزیان نیز استان تهران حرفهایی برای گفتن دارد به طوری که در بخش ماهیان زینتی رتبه دوم تولید در کشور دارد و در بخش ماهیهای خوراکی رتبه چهارم در میان استانهای غیر ساحلی کشور را شامل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان تهران در تولید 12 محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را در اختیار دارد اظهار کرد: در این استان در تولید گیلاس دارای رتبه اول، تخم مرغ با تولید 140 هزار تن رتبه اول، سبزی صیفی، گل شاخه بریده شده، شیرخام و گوشت قرمز دارای رتبه‌های ابتدایی در کشور است.

منصوری گفت: یکی از اولویت‌های استان تهران تامین آب شرب است به همین منظور برای توسعه آبزی‌پروری در این بخش با مشکل روبرو هستیم اما در رودخانه‌ها و قنات‌ها پرورش آبزیان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پرورش ماهی در قفس نیز از سال گذشته در استان تهران شروع شده است اما اجازه نداریم در مخازن سدها این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در صورت تحقق این امر در برخی گونه‌هایی که مشکلی برای آب داخل سدها ایجاد نمی‌کنند امیدواریم پرورش ماهی در این محل‌ها را نیز داشته باشیم.

منصوری گفت: به دنبال آن هستیم که برای ترغیب کشاورزان پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره صورت گیرد تا از این طریق بتوانیم بر تولیدات استان بیفزاییم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: ارتقای مکانیزاسیون در دستور کار ما قرار دارد و افزایش تولید در واحد سطح نیز مورد توجه است به طوری که براین اساس تولید در واحد سطح از 24 کیلوگرم به 36 کیلوگرم رسیده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: در صورتی که مشکل تولید ماهی تیلاپیا در کشور حل شود (منع تولید آن توسط سازمان محیط زیست برداشته شود) درآمد کشاورزان به شکل موثری افزایش می‌یابد. سازمان شیلات ایران به دنبال رفع این مشکل است تا امکان تولید اینگونه ماهی ( دارای بازدهی مناسب) ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید