یاسر هاشمی: باید عقلانیت و اخلاق منطبق با آموزه های دینی گسترش یابد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۵۸

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: عقلانیت و اخلاق عصاره مبعث پیامبر گرامی اسلام است و بر همین اساس می توان گفت پیامبر(ص) برای برقراری عقلانیت و اخلاق در جامعه مبعوث شدند.

یاسر هاشمی رفسنجانی سه شنبه شب در مراسم جشن مبعث رسول رحمت (ص) که در ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه در شرایط فعلی دنیا درگیر جاهلیت مدرن شده است، خاطر نشان کرد: باید با آموزه های دینی و فرهنگی عقلانیت و اخلاق در جامعه گسترش یابد تا ریشه های جاهلیت از بین برود.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد تاریخی به دلیل اتفاقات بسیار زیادی که در سال 1360 رخ داده است از این سال به عنوان یکی از سال های بحرانی انتقلاب اسلامی یاد می شود زیرا در این سال ترور های بسیار زیادی در کشور رخ داد.
وی گفت: تمامی اتفاقات سال 1360 در خاطرات آیت الله هاشمی موجود است اما با همه این اوصاف ایشان سال های آخر دولت گذشته را بسیار بحرانی تر از سال های اوایل انقلاب توصیف می کرد.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: این سخن به این دلیل بود که انقلاب در اواخر دولت گذشته از هدف و آرمان های خودش فاصله گرفته بود مواردی مانند فساد، دروغ، بی اخلافی و خرافات در حال ترویج بود و وحدت و یکپارچگی کشور نیز از بین رفته بود.
وی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود که انقلاب در دولت گذشته از مسیر اصلی خود خارج شده بود و با اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته بود.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در سال 92 انقلاب اسلامی به ریل واقعی خود بازگشت خاطر نشان کرد: در این سال ما بار دیگر شاهد استقرار عقلانیت و اخلاق در جامعه بودیم.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته است، تصریح کرد: متاسفانه امروز هم شاهد هستیم بار دیگر افرادی در برابر چشم میلیون ها انسان در فضای عمومی جامعه و شبکه های اجتماعی به مردم و رهبری انقلاب دروغ می گویند.
هاشمی یادآور شد: آیت الله هاشمی در اواخر عمر خود چندین بار بر ادامه دولت روحانی و تلاش بیشتر دولت در دور دوم خود برای تحقق اهداف انقلاب تاکید کرده بود.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یاید با همان رویکرد روحانی در ستادهای انتخاباتی ایشان با عقلانیت و اخلاق برای پیروزی تدبیر و امید تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در سال 92 عده ای به روحانی توصیه کردند که می توانید با طرح موضوعاتی به سایر کاندیداها حمله کنید اما اقای روحانی گفتند که علاقه ای به تخریب افراد ندارم اما پاسخ تهمت ها را خواهم داد.

**نباید به عقب برگردیم
رئیس ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در خراسان رضوی هم در این جلسه اظهار کرد: امیدوارم در روز 29 اردیبهشت حماسه ای با شکوه تر از خرداد 92 به نمایش گذاشته و بار دیگر پیروزی عقلانیت و تدبیر دراین استان جشن گرفته شود.
حسین امینی گفت: آیت الله هاشمی مظهر عقلانیت در جامعه ما محسوب می شود و خوشبختانه دکتر روحانی هم تاکنون در این مسیر گام های بسیار ارزشنمدی را برداشته اند.
وی یادآور شد: باید تلاش شود که شرایط به گونه ای رقم بخورد که به عقب برنگردیم و دولت بتواند مسیر رشد و توسعه خود را ادامه دهد.
این مراسم با حضور گسترده مردم و علاقه مندان در ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی واقع در خیابان بهار مشهد برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید