تاکید فرمانده ناجا بر معاضدت حقوقی و قضائی از محیط بانان

    کد خبر :586167

فرمانده نیروی انتظامی منابع طبیعی و محیط زیست را سرمایه ملی کشور دانست و بر ضرورت بهره مندی از تمامی امکانات و تجهیزات برای حفظ محیط زیست برای آیندگان تاکید کرد.

حسین اشتری در حاشیه دیدار با عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از محیط بانان که صبح امروز در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در صیانت از محیط زیست، خاطر نشان کرد: ناجا با سازمان محیط زیست کشور تعامل و ارتباط تنگاتنگی دارد و برگزاری این نشست نیز موید این ادعا است، طی سال های اخیر با راه اندازی یگان حفاظت از محیط زیست بر آن شدیم که به صورت جد برای صیانت از این سرمایه ملی عمل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰۰ محیط بان در کشور، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه ملی کشور هستند و باید آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

اشتری با اشاره به تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا درباره اهمیت صیانت از منابع طبیعی و محیط زیستی، خاطر نشان کرد: پیرو تأکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری، درصددیم به سازمان محیط زیست برای انجام بهتر مأموریت ها کمک کنیم و برای تحقق این مهم از ظرفیت هایی چون آموزش نیروها، تزریق تجهیزات به روز، تخصیص نیروهای مجرب به یگان حفاظت از محیط زیست و … بهره می گیریم.

وی درباره تقویت تعاملات و همکاری های پلیس و سازمان محیط زیست نیز گفت: ان شاء الله در آینده ای نزدیک تفاهم نامه همکاری های بیشتر این دو سازمان در تداوم تعاملات گذشته به امضاء خواهد رسید.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مأموریت خطیر پلیس در تأمین نظم و امنیت جامعه، گفت: حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی را یک اصل می دانیم و معتقدیم که باید امنیت در محیط زیست وجود داشته باشد.

اشتری درباره تزریق خودروهای جدید به ناوگان حمل و نقل سازمان محیط زیست از سوی ناجا، گفت: در صددیم بر مبنای توان و ظرفیت نیروی انتظامی و با کسب مجوزهای لازم در بحث تزریق خودروهای شاسی بلند و قابل تردد در ارتفاعات به سازمان محیط زیست کمک کند.

برخورد جدی ناجا با متعرضان به محیط زیست

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در سخنرانی در این نشست گفت: با هر فردی که بخواهد به محیط زیست دست درازی و تعرض کند به جد برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم کس کسی خلاف قانون عمل کند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست؛ سرمایه ملی کشور هستند، افزود: مقام معظم رهبری به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی تأکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه ها، وظیفه همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی یگان حفاظت از محیط زیست، یادآور شد: امروز 3500 محیط بان از منابع و سرمایه های کشور صیانت و دفاع می کنند و نیروی انتظامی پشتیبان و حمایت کننده این محیط بانان است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ها و اقدامات سازمان محیط زیست در تداوم فعالیت های ناجا برای تأمین امنیت و صیانت از منابع ملی است و معتقدیم 3500 محیط بان فعال در کشور در واقع نیروهای پلیس و همکاران ما هستند.

اشتری با بیان اینکه همان گونه که همکارانم به طور شبانه روزی در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت و جانفشانی برای تأمین نظم و امنیت در کشور هستند، بیان کرد: قطعا محیط بانان عزیز نیز برای حفاظت از محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و شاهد این تلاش و جانفشانی تقدیم شهدایی در راه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حدود 8755 کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور، بیان کرد: مرزبانان غیور، دلاورانه و با وجود سختی ها و کاستی ها، از مرزها صیانت می کنند و باید بگویم فعالیت محیط بانان نیز به نوعی نزدیک با اقدامات مرزبانان است.

وی اضافه کرد: مرزبانان در برخی از مناطق صعب العبور در حالی از مرزها صیانت می کنند که در صورت وقوع اتفاقی، امدادرسانی به آنها در گذشته سخت بود اما با تدابیر و پیش بینی های اندیشیده شده توسط معاونت بهداد این معضل حل شد و در واقع با رویکردهایی چون تزریق امکانات اولیه درمانی و یا آموزش خودامدادی میزان آسیب به مرزبانان کاهش یافت.

اشتری خاطرنشان کرد: می توانیم ساز وکاری برای ارائه چنین امکانات و ظرفیت های امدادی، تجهیزاتی و ارتباطی به محیط بانان را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر لزوم انتقال و تبادل تجربیات اطلاعات مشترک در حوزه محیط زیست میان نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست، بیان کرد: با هر فردی که بخواهد به محیط زیست دست درازی و تعرض کند به جد برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در شناسایی ودستگیری سودجویان این حوزه و جولان در فضای مجازی، بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت خوبی دارد و می تواند جرایم محیط زیستی که در فضای سایبری بروز و نمود دارد را به خوبی رصد و با مخلان برخورد کند.

اشتری با بیان اینکه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعیجرم انگاری” صورت گرفته است، تأکید کرد: باید از محیط بانان معاضدت حقوقی و قضائی صورت بگیرد. بی توجهی به محیط زیست جبران ناپذیر است و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی کشور تعهد داریم و باید آن را به عنوان یک سرمایه ملی به دست آیندگان برسانیم.

وی ادامه داد: همان گونه که وجود “زمین پاک” حائز اهمیت است باید به “هوای پاک ” هم اهمیت بدهیم و پلیس در راستای توجه به این مهم طرح LEZ را به عنوان گامی در راستای کاهش آلودگی هوا دنبال می کند البته باید شهرداری ها، استانداری ها و سایر دستگاه های مسئول نیز پای کار باشند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان در خصوص آموزش های تخصصی به نیروهای سازمان محیط زیست و محیط بانان، تزریق تجهیزات به روز به یگان حفاظت از محیط زیست و … قول همکاری داد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، در پایان این نشست لباس محیط بانی، از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور به سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور داده شد.ً

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید