خودداری شبکه خبر از پخش زنده نشست خبری ظریف/آیا صدا و سیما هم وزیرخارجه را تحریم کرده است؟!

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۴۷
    کد خبر :586155

در حالی که پخش زنده انواع نشست های ریز و درشت خبری، جزو برنامه ها و وظایف همه روزه ی شبکه خبر صدا و سیماست؛ این شبکه از پخش مستقیم نشست خبری وزیر امور خارجه که به تازگی توسط آمریکا تحریم شده است، خودداری کرد.

صداوسیما لحظاتی پس از انتشار خبری در خصوص عدم پخش زنده نشست خبری وزیر امور خارجه، برای لحظاتی پخش زنده را آغاز و بالافاصله آن را قطع کرد.

به گزارش رسانه ها،موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، علی ربیعی، سخنگوی دولت، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور و حجت الاسلام دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این نشست حضور داشتند.

محمد جواد ظریف در این نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی که دوشنبه ۱۴ مرداد به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت:«تحریم وزیر امور خارجه یک کشور از سوی آمریکایی‌ها به معنای شکست گفت وگو و دیپلماسی است. در سفرم به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم مگر آن که پیشنهاد آن‌ها را بپذیرم.»
«برجام مقدس نیست. لازم باشد از برجام خارج می‌شویم اما الان نیازی نمی‌بینیم. برجام برخلاف اینکه گفتند بر اعتماد بنا نبوده، بلکه بر بی‌اعتمادی بنا بوده است. ما می‌توانیم برنامه هسته‌ای‌مان را بسیار گسترده‌تر از قبل اجرا کنیم.»

ظریف گفت:مذاکره هیچگاه پایان نمی‌پذیرد. همه ما خواهیم رفت اما دیپلماسی خواهد ماند. کسانی که می‌خواهند فاتحه دیپلماسی را بخوانند باید مدت زمان بسیار زیادی منتظر بمانند.
«نگران نباشید و به خاطر نگرانی از سال ۱۴۰۰ مانع کار من نشوید. مخلص همه شما هستم. محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم که سال ۱۴۰۰ در خانه هستم و یا در دانشگاه.»

برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در واکنش به این رویداد، ضمن انتقاد از عدم پخش زنده نشست خبری وزیر خارجه ؛ از آن به عنوان “تحریم داخلی ظریف توسط صدا و سیما” یاد کردند.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید