افزایش چشمگیر قدرت تویوتا سوپرا با تنظیم ساده ECU

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۲۲
    کد خبر :586093

تیونر انگلیسی لیچ‌فیلد توانست با تنظیم ECU، قدرت خروجی تویوتا سوپرا جدید را از ۳۳۵ به ۴۲۰ اسب‌بخار افزایش دهد.

بی‌ام‌و Z4 M40i و تویوتا سوپرا از شاسی و پیشرانه‌ی مشابهی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، هر خبر خوشحال‌کننده‌ای درباره‌ی سوپرا، برای بی‌ام‌و Z4 نیز خوشحال‌کننده خواهد بود؛ به همین دلیل، بسیار جالب است که بدانید تنظیم ساده‌ی ECU می‌تواند قدرت سوپرا را تا ۴۲۰ اسب‌بخار افزایش دهد. لیچ‌فیلد موتورز (Litchfield Motors) که به‌دلیل تیونینگ نیسان GT-R و افزایش قدرت آن به ۶۳۱ اسب‌بخار شناخته می‌شود، محصول جدیدی دارد. افزایش قدرت با تیونینگ ساده خیلی تعجب‌آور نیست؛ زیرا این خودرو اسپرت ژاپنی درواقع بدین‌منظور ساخته شده است که تیونرهای مختلف آن را تقویت کنند.

بااین‌حال، تیونر انگلیسی لیچ‌فیلد توانست با استفاده از تنظیم ساده‌ی ECU، قدرت خروجی پیشرانه‌ی B58 I6 تویوتا سوپرا را افزایش و ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ در‌حالی‌که نسخه‌ی اصلی این خودرو ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته است.

داینو در ابتدا نشان داد که تویوتا سوپرا درواقع می‌تواند ۳۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این، یعنی تنظیم ECU حدود ۵۰ اسب‌بخار دیگر به قدرت پیشرانه‌ی سه‌لیتری قدرتمند بی‌ام‌و اضافه کرده است.

لیچ‌فیلد فقط به همین تنظیم ساده بسنده نمی‌کند و علاوه‌بر ECU، با هدف رساندن قدرت پیشرانه به ۴۵۰ اسب‌بخار و حتی بیشتر با میل‌تک (Milltek) و آکراپوویچ (Akrapovic) برای ارتقای سیستم اگزوز خودرو همکاری می‌کند. ناگفته نماند پیش‌ازاین، آکراپوویچ اگزوز تویوتا سوپرا را نیز ارتقا داده است.

انتظار می‌رود لیچ‌فیلد در آینده تغییرات بیشتری در تویوتا سوپرا اعمال کند. همچنین، گفته می‌شود این شرکت تیونر در حال تولید خنک‌کننده‌ی روغن برای پیشرانه و به‌روزرسانی شاسی و تنظیمات سیستم تعلیق با همکاری Bilstein و KW است. تعویض بوش‌های تعلیق نیز ازجمله کارهای مدنظر لیچ‌فیلد به‌شمار می‌رود و این تیونر به کمی زمان نیاز دارد تا نسخه‌ی نهایی سوپرا را با قدرت بیشتر عرضه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید