همسان‌سازی حقوق‌ها، آرزوی محقق نشده بازنشستگان

    کد خبر :586058

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق به آرزویی برای بازنشستگان تبدیل شده، گفت: اگر دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند، می‌توان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرد.

جواد اکبری  با اشاره به پیگیری‌های ۱۰ ساله برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: این امر به آرزویی برای بازنشستگان تبدیل شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: اگرچه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از مدت‌ها پیگیری برای اولین بار در برنامه ششم توسعه آمده است، اما در این قانون نیز تنها آمده که تامین اجتماعی “می‌تواند” همسان‌سازی را اجرا کند و هیچ الزام قانونی و اجباری در این زمینه وجود ندارد.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با بیان اینکه تامین اجتماعی توان مالی برای اجرای این طرح را ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید برای اجرای این طرح به کمک تامین اجتماعی بیاید.

اکبری از بدهی ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی بابت مطالبات مختلف از جمله بیمه کارگران ساختمانی، بیمه رانندگان، بیمه بیکاری و… یاد کرد و افزود: اگر دولت حتی ۱۲ هزار میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کند، تامین اجتماعی می‌تواند همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند.

وی تاکید کرد: درخواست ما از مجلس این است که در درجه اول الزام قانونی برای اجرای طرح همسان سازی در نظر بگیرد و به علاوه دولت را نیز مکلف به همکاری کند.

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور یادآور شد: در دیدار اخیری که با نمایندگان مجلس داشتیم این موضوعات را با جدیت درخواست کردیم و امیدواریم پیگیری شود.

اکبری معتقد است، اگر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود، حدود ۸۰ درصد بازنشستگان از آن منتفع خواهند شد.

به گفته اکبری بر اساس این طرح اختلاف دریافتی بازنشستگان تا حد زیادی کم خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید