آنچه باید درباره بیماری «پسوریازیس» بدانید

    کد خبر :585735

متخصص پوست با بیان اینکه بیماری پسوریازیس یک بیماری التهابی پوست است که علت دقیق آن نامشخص است، گفت: این بیماری علاوه بر ضایعات پوستی، باعث درگیری مفصل شده و ممکن است افزایش فشار خون و قند خون را به دنبال داشته باشد.

امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست درباره «بیماری پسوریازیس و علل ایجاد آن»، اظهار داشت: پسوریازیس یک بیماری التهابی پوست است که علت دقیق آن نامشخص است و علائم آن به صورت یکسری ضایعات پوست‌دهنده که در ناحیه‌هایی خاص بروز می‌کند، شروع می‌شود.

وی ادامه داد: معمولاً این علائم از آرنج‌ها و زانوها شروع می‌شود و می‌تواند کل بدن را درگیر کند و احتمال دارد در هر سنی این بیماری ایجاد شود، اما سن شایع آن 30 تا 40 سالگی یا به عبارتی بهتر، 20 تا 40 سالگی است و شیوع آن در زنان و مردان به صورت برابر است.

این متخصص پوست اضافه کرد: تا مدتها متخصصان فکر می‌کردند پسوریازیس یک بیماری پوستی است، اما بعدها متوجه شدند این بیماری می‌تواند باعث درگیری مفصل نیز شود، یا کسانی که این بیماری را دارند ممکن است در آینده دچار افزایش فشار خون، اسیداوریک و قند خون بالاتر شوند.

احسانی افزود: به دلیل همین موضوع، نگاه به این بیماری صرفا یک نگاه معمولی نیست و یک بیماری است که جدای از پوست می‌تواند یک التهاب کلی در بدن ایجاد کند.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود کسانی که دچار این بیماری هستند، حتما مورد بررسی کاملی قرار گیرند، از این جهت که در آینده مشکلاتی مانند افزایش فشار خون، اسیداوریک و قند خون بالاتر وجود نداشته باشد.

این متخصص پوست با بیان اینکه پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که در آن بدن به خودش حمله می‌کند، یادآور شد: در این شرایط ضایعات پوستی ایجاد می‌شود که البته درصدی از این بیماری ارثی است.

به گزارش فارس ،احسانی در پاسخ به این پرسش که «آیا درمان مؤثری برای این بیماری وجود دارد؟»، تصریح کرد:‌ اکنون در انواع درمان‌ها پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است؛ البته یکسری درمان‌های جدید در دنیا وجود دارد که در ایران نیست اما باید گفت که پسوریازیس اکنون در دنیا بسیار فراگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید در چند سال گذشته در نوع شدید این بیماری، درمانی وجود نداشت، اما اکنون با پیشرفت‌های درمانی، درمان خوبی برای پسوریازیس وجود دارد و می‌توان افرادی را که سالها درگیری این بیماری بودند را درمان کرد.

وی تأکید کرد: هنوز درمانی در دنیا برای ریشه‌کنی کامل بیماری پسوریازیس وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید