گزارش بیکاری محرمانه شد!

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۵۸

در حالی که دولت ادعا می‌کند اشتغال را افزایش داده و از بیکاری کم کرده است، گزارش بیکاری به مجلس محرمانه شد.

بر اساس تصمیم مجلس، وضعیت اشتغال و بیکاری در یک کارگروه پیگیری خواهد شد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه برای ارائه گزارشی درباره میزان تولید و وضعیت بیکاری در نشست غیرعلنی مجلس حاضر شد تا پشت درهای بسته این موضوع مورد واکاوی قرار گرفته باشد.
پس از اتمام این جلسه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص وضعیت اشتغال و گزارشی که وزیر کار در این زمینه ارائه کرد، مقرر شد این موضوع در یک کارگروه پیگیری شود. رئیس مجلس، در خصوص جلسه غیرعلنی اظهار کرد: از وزیر کار خواستیم تا گزارشی در مورد وضعیت اشتغال که موضوع مهمی است ارائه کند و نمایندگان هم پس از ارائه گزارش وزیر کار، نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند. لاریجانی ادامه داد: در نهایت مقرر شد، مسئله اشتغال در یک کارگروه پیگیری شود.
آمارهای رسمی از روند صعودی نرخ بیکاری حکایت دارد که باعث شده نرخ بیکاری از ۱۰/۴ درصد در سال ۹۲ به ۱۲/۴ درصد در سال ۹۵ برسد. تازه‌ترین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که جمعیت فعال(شاغل و بیکار) ۱۰ ساله و بیشتر کشور در سال ۹۵، به رقم ۲۵ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است که ۱۲/۴ درصد از این جمعیت، معادل ۳ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۹۸ نفر بیکار هستند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد کل شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر به ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۲ نفر می‌رسد که ۱۰/۳ درصد از این افراد دارای اشتغال ناقص زمانی هستند که به هر دلیلی در هفته کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند آماده خواهان و آماده کار بیشتر هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید