نسخه ویژه از شاسی بلند برقی نیو ES6 با همکاری ریزر معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
    کد خبر :585256

نیو در همکاری با برند گیمینگ ریزر از نسخه‌ی تولید محدود شاسی‌بلند برقی ES6 برای بازار چین رونمایی کرد که قیمتی حدود ۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد داشت.

خودروساز چینی نیو (Nio) و برند ریزر (Razer)، یکی از بزرگ‌ترین برندهای گیمینگ، محصولی مشترک معرفی کردند. این خودرو، نسخه‌ی تولید محدود نایت اکسپلورر (Night Explorer) از شاسی‌بلند برقی ES6 خواهد بود. خودروی الکتریکی نیو ES6 نایت اکسپلورر در غرفه‌ی ریزر در نمایشگاه 2019 ChinaJoy به نمایش گذاشته خواهد شد و تنها در ۸۸ دستگاه برای بازار چین عرضه می‌شود. قیمت این خودروی برقی حدود ۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار تعیین شده است.

نسخه‌ی ویژه و جدید از نیو ES6 مبتنی بر نسخه‌ی پرفرومنس این خودروی شاسی‌بلند است و از پکیج ظاهری منحصربه‌فرد ریزر از جمله نشان این شرکت، تزئینات بیرونی فیبر کربن، کالیپرهای ترمز سبز رنگ، نشان عقب سفارشی و موارد دیگر بهره می‌برد.

شاسی‌بلند برقی سایز متوسط ​​نیو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند و این باعث می‌شود تا ES6 بتواند در زمان ۴/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد؛ در حالی که بیشینه سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. نیو ES6 با استفاده از پکیج باتری ۸۴ کیلووات ساعتی می‌تواند طبق استاندارد NEDC، با یک‌بار شارژ مسیری حدود ۵۱۰ کیلومتر را بپیماید.

بدنه‌ی شاسی‌بلند برقی نیو ES6 نایت اکسپلورر از جنس آلومینیوم مخصوص سازه‌های هوافضایی ساخته شده و قسمت‌هایی از شاسی نیز از فیبر کربن ساخته شده است. در داخل کابین، داشبورد تحت سلطه‌ی یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ قرار دارد که سیستم NOMI این شرکت روی آن اجرا می‌شود؛ سیستم رانندگی نیمه خودران نیز در میان امکانات این نسخه‌ی تولید محدود وجود دارد. همکاری نیو و ریزر در فناوری‌هایی مانند ریزر کروما (Razer Chroma)، لامپ‌های رنگی (Hue Lights) و سیستم صوتی THX Spatial Audio ادامه خواهد یافت.

کراس‌اور برقی نیو ES6 سرآغاز همکاری مداوم بین ریزر و نیو خواهد بود؛ بنابراین فرصتی وجود دارد که در آینده شاهد همکاری‌های بیشتری بین این دو برند باشیم. هم‌اکنون ریزر به‌دنبال ساخت اسکوتر برقی خود است و در آینده‌ی نزدیک احتمالاً اطلاعات بیشتری از آن خواهیم شنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید