حمایت وزیر دفاع آمریکا از استقرار موشک های میان برد در آسیا

    کد خبر :584844

وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه در اظهاراتی از طرح استقرار موشک های میان برد در آسیا حمایت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در اظهارات خود اعلام کرد که وی از حامیان طرح استقرار موشک های میان برد آمریکا در آسیا است.

طرح استقرار موشک های میان برد آمریکا در آسیا، بعد از خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک های میان برد هسته ای (INF) با روسیه، مطرح شده است.

در همین رابطه روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پایان یافتن پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد (INF) میان آمریکا و این کشور اعلام کرد که این اقدام پس از تلاش‌ های عامدانه واشنگتن در راستای تضعیف این توافقنامه بود و دستاویزی برای نابودی این توافق را بوجود آورد.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد که خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اشتباه بزرگی بوده است.

به دنبال اعلام رسمی خروج واشنگتن از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد با مسکو، وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از اقدام مشابه در این خصوص خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: امروز دوم آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی، معاهده میان اتحادیه جمهوری های سوسیالیستی شوروی و ایالات متحده آمریکا در زمینه منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان بُرد به دلیل اقدام واشنگتن پایان می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید