راه های ادامه تحصیل در اتریش

    کد خبر :584815

جمهوری اتریش به پایتختی وین یکی از کشورهای واقع در اروپای مرکزی میباشد و در واقع اتریش کشوری هست که دارای نظام آموزشی رایگان بوده و افراد بدون نیاز به مدرک زبان به راحتی میتوانند وارد این کشور شده و به دلیل پایین بودن نرخ  بیکاری سریعا وارد بازار کار شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اتریش تبدیل به اقامت و در آخر به تابعیت برسند.

همانطور که در بالا گفته شد تحصیل در اتریش دارای مخاطبین زیادی میباشد و همچنین تحصیل در یک کشور خارجی در طیف وسیعی از رشته های به خصوص پزشکی و دندانپزشکی رویایی می باشد که سالانه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است،  اما آیا فکر کردید که کدامین کشور این تحصیلات را در دانشگاه های مورد تائید با هزینه کم ارائه می دهد.

چرا تحصیل در اتریش؟

اتریش گزینه ای فوق العاده در خصوص تحصیل در اکثریت رشته ها به خصوص تحصیل پزشکی است تحصیل در اتریش به دلیل عضو شنگن بودن و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی باعث دوچندانی این استقبال شده است و همچینن قبولی در آزمون های ورودیه دانشگاه ها به خصوص رشته پزشکی و دور زدن کنکور سخت ایران باعث شده سالانه دانشجویان فکر تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را در سر داشته باشند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش  از گزینه های بسیار ارزنده ای است که بسیاری از جوانان و دانشجویان به دنبال دستیابی به آن هستند، پزشکی رشته ای پرطرفدار است که در همه ی کشورهای دنیا متقاضیان زیادی برای تحصیل دارد، واضح است که در هیچ کشوری، ظرفیت های موجود آن کشور، پاسخگوی خیل تقاضاها در این زمینه نیست، همچنین نظام آموزشی تمام کشورها نیز از نظر کیفی در یک سطح نمی باشد و برخی آشکارا در سطحی بالاتر و با کیفیت تر قرار دارند در نتیجه مجموع این مسائل باعث می شود که همه ساله حجم زیادی از درخواست ها برای مهاجرت به منظور تحصیل پزشکی شکل بگیرد.

اتریش نیز کشوری بی نیاز از هر گونه تعریف است، این کشور پیشرفته و مرفه که در قلب اروپا واقع گردیده ، در بسیاری از زمینه ها و از جمله آموزش پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای پیشتاز و سرآمد در جهان می باشد. افزون بر آن، بنا بر سیاست های آموزشی دولت اتریش، تحصیل در این کشور اساسا رایگان است که این امر البته تنها شامل دانشگاه های دولتی آن می شود.

اصولا پذیرش و تحصیل در رشته های گروه پزشکی مانند در هر کشوری، مستلزم شرکت در آزمون ورودی و موفقیت در آن می باشد و معمولا متقاضیان برای موفقیت در این آزمون نیز در یک دوره ی کالج آماده سازی یک ساله شرکت می کنند.

شیوه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

گذراندن این دوره های مقدماتی که اصطلاحا پیش پزشکی ( پری مدیکال) خوانده می شود، نقش بسیار مهمی در کسب نمره لازم در آزمون ورودی پزشکی دارد در این دوره، روی دروس پایه مانند زیست و شیمی و همچنین زبان دانشجویان کار می شود, داشتن دانش کافی از زبان آلمانی و آشنایی لازم با آن نیز از دیگر ملزومات و مقدمات تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در اتریش است.

زبان تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش همانند سایر کشورهای دنیا قاعدتا زبان رسمی این کشور، یعنی آلمانی می باشد که برای تحصیل در رشته پزشکی، لازم است متقاضیان، در سطح C1به این زبان تسلط داشته باشند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است ولی این امر عمدتا در دانشگاه های خصوصی این کشور وجود دارد که تحصیل در آنها دیگر رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه تحصیل است و این هزینه نیز مبلغ قابل توجهی می باشد.

و اما اینکه فردی اصلا مدرک زبان نداشته باشد، امکان تحصیل در رشته های پزشکی برای او وجود نخواهد داشت، گرچه چنین فردی می تواند بدون داشتن مدرک زبان از یک دانشگاه و آن هم صرفا دانشگاه خصوصی پذیرش بگیرد و وارد کشور اتریش گردد و آنگاه پیش از شرکت در کلاس های اصلی، نخست در کلاس های زبان شرکت نماید و نمره لازمه را به دست آورد و سپس اجازه شرکت در دوره های اصلی را بیابد.

مسئله قابل توجه دیگر آنکه، انواع بورسیه تحصیلی در کشور اتریش وجود دارد که از سوی بخش های دولتی و حتی خصوصی به متقاضیانی که واجد شرایط و صلاحیت علمی لازم باشند، اعطا می گردد.

اگر چه تحصیل در اتریش در دانشگاه های دولتی کشور رایگان است ولی دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، هزینه های زندگی خود در دوران تحصیل را تامین نمایند و دغدغه ای از این جهت نداشته باشند.

فارغ التحصیلان، دارای مدرک معتبر و قابل قبول از یکی از بهترین کشورهای دنیا خواهند بود که این امر به آنها امکان اشتغال در بسیاری از کشورها را به آنها خواهد داد و افق گسترده ای را پیش روی آنها خواهد گشود.

در آخر خاطر نشان می کنیم که متاسفانه در سال های اخیر، سخت گیری سفارت اتریش در جهت صدور انواع ویزا و از جمله ویزای تحصیلی برای ایرانیان روندی افزایشی به خود گرفته و اخذ آن رفته رفته دشوارتر می گردد.

 

برترین دانشگاه های پزشکی در اتریش

اسم دانشگاه محل دانشگاه
Medical University of Vienna

 

وین
Medical University of Graz

 

گراتس
Medical University of Innsbruck

 

اینسبروک

 

Paracelsus Private Medical university

 

سالزبورگ

 

University of Vienna

 

وین

 

 

دولت اتریش برای بررسی درخواست ویزا، مدارک زیادی را از متقاضیان مطالبه می کند که فراهم نمودن آنها نیز به نوبه خود، هزینه قابل توجهی را در پی دارد و حال آنکه نهایتا همراه با ریسک بالایی می باشد تا جایی که شاید چندان معقول نباشد.

با توجه به این مطلب، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عزیزانی که خواهان تحصیل در اتریش در رشته های مختلف از جمله پزشکی و دندانپزشکی هستند توصیه می کند که برای موفقیت در این امر حتما از دانش و تجربه وکلای مهاجرت استفاده نمایند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید