طرح ویژه پلیس برای “برخورد با سارقان دام و طیور “

  • حوادث
  • شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۱۰
    کد خبر :584764

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۳۷ درصدی کشف سرقت احشام در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اولین مرحله طرح عملیاتی مقابله با سارقان احشام در سراسر کشور اجرا شد.

سرهنگ رضا موذن اظهارکرد: با وجود اینکه درصد ناچیزی از کل سرقت ها به سرقت احشام بر می گردد، اما بی توجهی و عدم رعایت دامداران به نکات ایمنی، افراد فرصت طلب را واداشته تا با سوء استفاده از این شرایط دست به سرقت دام بزنند.

وی افزود: در این راستا معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به منظور کنترل اینگونه سرقت ها از اول سال جاری اولین مرحله طرح عملیاتی مقابله با سارقان احشام را با همکاری سایر یگان های عملیاتی موثر در طرح به مدت دو روز اجرا کرد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در این طرح بر استفاده از ظرفیت همکاری های مردمی، پایش محل های داد و ستد احشام و نیز اطلاعات کشتارگاه ها و مراکز خرید و فروش دام و مراکز عرضه عمده محصولات دامی در سراسر کشور تاکید و مورد رصد قرار گرفت که در نتیجه اجرای این طرح تعدادی از سارقان دستگیر، ۹۱۸ راس دام و طیور کشف و در نهایت منجر به بستن ۲۲۲ فقره پرونده سرقت احشام شد.

موذن با بیان اینکه کشف سرقت احشام نیز در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته، گفت: این طرح در مقایسه با دوره قبلی اجرای آن ۴۶ درصد افزایش دستگیری و ۱۲۷ درصد افزایش کشفیات داشته است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه همکاری برخی از سازمان های مربوطه در جلوگیری از سرقت احشام تاثیر بسزایی دارد، گفت: لازم است سازمان های مسئول تکمیل تجهیزات الکترونیکی لازم را در دستور کار خود قرار دهند تا در صورت سرقت احشام، بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن سارقان را شناسایی و آنان را در اجرای رفتارهای مجرمانه خود ناکام بگذاریم.

به گزارش ایسنا، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا نسبت به بکارگیری افرادی مورد اعتماد برای نگهبانی دام ها و برای جلوگیری از سرقت احشام به دامداران توصیه کرد و گفت: محل نگهداری احشام را به سیستم های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین های مدار بسته مجهز و حتما با مشاهده هرگونه فرد یا خودرو مشکوک در نزدیکی محل نگهداری احشام با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید