سهام ذوب آهن 11 مرداد بار دیگر در فرابورس عرضه می شود

    کد خبر :58456

سازمان خصوصی سازی قصد دارد 11 مرداد ماه بار دیگر 16.75 درصد از سهام ذوب آهن را به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد را در فرابورس عرضه کند.
[سهام ذوب آهن 11 مرداد بار دیگر در فرابورس عرضه می شود]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سهام صندوق بازنشستگی فولاد در ذوب آهن اصفهان شامل بیش از 5 میلیارد و 556 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 850 ریال دهم تیرماه در فرابورس عرضه شد اما خریداری نداشت.
کل مبلغ این واگذاری چهار هزار و 722 میلیارد ریال بود اما بازار سرمایه با قیمت پیشنهادی فروشنده همراه نشد و قیمت های پیشنهادی در محدود 750 ریال مطرح شد و از این رو این سهام که به شکل بلوکی عرضه شده بود، خریدار نداشت.
اکنون سازمان خصوصی با کسب نظر فروشنده اصلی این سهام بلوکی یعنی صندوق بازنشستگی فولاد، آن را به قیمت چهار هزار و 110 میلیارد ریال برای عرضه مجدد آماده کرده است تا قیمت آن به محدوده مورد نظر بازار (حدود 741 ریال به ازای هر سهم) برسد.
صندوق بازنشستگی فولاد قصد دارد 20 درصد قیمت این سهام به طور نقدی و بقیه در اقساط سه ساله از خریدار دریافت کند.
نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان در مهر سال 90 در بازار دوم فرابورس درج شد و معاملات آن از بهمن ماه همان سال کلید خورد.
طی سال های گذشته تاکنون در چند نوبت بخشی از سهم دولت در شرکت ذوب آهن در فرابورس عرضه شده و به فروش رفته است.
این شرکت که نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران به شمار می رود، در سال 1344 پایه گذاری شد.
اکنون 56 درصد سهام این شرکت در اختیار تامین اجتماعی است و موسسه ‌صندوق ‌حمایت ‌و بازنشستگی‌ کارکنان فولاد 16.74 درصد سهام آن را در اختیار دارد و بقیه سهام آن در اختیار شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، سازمان خصوصی سازی و سایر سهامداران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید