جایزه 5 هزار دلاری برای بهترین قرارداد حوزه فناوری گروه D8 تعیین شد

    کد خبر :58452

دبیرخانه مرکز مبادله فناوری گروه D8 (هشت کشور مسلمان در حال توسعه) در نظر دارد به بهترین قراردادهای امضا شده میان کشورهای عضو این سازمان با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که ایران نیز جزو آنهاست، جایزه پنج هزار دلاری اهدا کند.
[جایزه 5 هزار دلاری برای بهترین قرارداد حوزه فناوری گروه D8 تعیین شد]

به گزارش بازتاب از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «محمدرضا طلایی» رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران، با اعلام این خبر افزود: مبلغ نقدی این جایزه معادل پنج هزار دلار آمریکا است و شرکت‌های برنده در بهره‌مندی از امکانات مرکز انتقال و تبادل فناوری گروه D8 در اولویت قرار می‌گیرند.
برپایه این گزارش، دومین دوره رقابت برای کسب این جایزه از میان قراردادهایی که در سال 2016 منعقد و امضاشده برگزار می‌شود.
نخستین دوره این رقابت در سال 2015 برگزارشده و مراسم اهدای جوایز آن نیز در شهر ازمیر ترکیه و در حاشیه همایش اتاق‌های بازرگانی اعضای گروه D8 انجام‌ شده بود.
همه صاحبان قراردادهای واجد شرایط می‌توانند برای شرکت در این رقابت به صورت آنلاین (برخط) از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی www.d8tten.org ثبت‌نام کنند.
همچنین متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 76250250 (تهران) تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، «سیدعلی موسوی» دبیرکل ایرانی سازمان دی 8 با اشاره به اهمیت و نقش با اهمیت این سازمان در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و به خصوص توسعه مبادلات و همکاری میان بخش خصوصی کشورهای عضو در تجارت درون سازمانی دی ٨ گفت: این سازمان اهداف بزرگی دارد که از جمله رسیدن به حجم مبادلات 500 میلیارد دلاری تجارت درون منطقه‌ای یکی از آنهاست.
وی رقم کنونی تجارت بین اعضای دی 8 را حدود 150 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: رهبران دی 8 مصمم هستند با ارتقای سطح مبادلات تجاری درون منطقه‌ای، همگرایی بیشتر را بین کشورهای عضو محقق کنند.
موسوی گفت: میزبان نهمین اجلاس سران دی 8 ترکیه است و امیدواریم این نشست به زودی برگزار شد.
گروه دی 8 (Developing 8 / D-8 or Developing Eight) متشکل از هشت کشور مسلمان در حال توسعه است که به منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی و تقویت نفوذ این کشورها در بازارهای جهانی تشکیل شده است.
پایه گذار گروه D8 نجم الدین اربکان نخست وزیر فقید و اسلام گرای ترکیه بود که با سفر به هشت کشور عضو در تیرماه سال 1375 زمینه تأسیس این گروه را فراهم کرد.
نخستین اجلاس سران دی 8، در خرداد ماه 1376 در شهر استانبول برگزار شد.
هشت کشور اسلامی ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه عضو دی 8 هستند.
دبیرخانه دائمی این سازمان در استانبول قرار دارد و سید علی محمد موسوی از جمهوری اسلامی ایران بیش از سه سال است که دبیرکلی دوره ای این سازمان را برعهده دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید