احمد توکلی: من سرنخ را دادم؛ سازمان های اطلاعاتی بررسی کنند

    کد خبر :584418

یکی از اظهارنظرهای جنجالی در خصوص مدیران صنعت خودرو، صحبت های احمد توکلی، عضو مجمع مصلحت نظام است. وی معتقد است”اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا باج می دهند تا بمانند. گاهی برخی از نمایندگان یک لیستی از افراد برای استخدام در شرکت های خودروسازی می دهند و این مدیران خودرویی اطاعت می کنند.”

این اظهارنظر با واکنش جالب معاون وزیر صنعت روبرو شد به طوری که فرشاد مقیمی در این باره گفت:”در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم. در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد.” برخی دیگر نیز در واکنش به اظهارات احمد توکلی خواستار ارائه اسناد شده اند.

در تازه ترین واکنش، احمد توکلی با اشاره به اینکه ارائه اسناد مربوط به باج دهی مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا برعهده من نیست، گفت: وزارت اطلاعات بایستی اقدام کند.

وی در گفتگو اختصاصی با خط بازار، با اشاره به واکنش فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت گفت: وزارت صنعت نباید اجازه می داد چنین اتفاقاتی بیفتاد. ولی حالا که من سرنخ به آنان داده ام، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه موضوع را رسیدگی و برخورد کند.

توکلی گفت: من هشدار دادم که این اتفاق انجام می شود. متاسفانه در این خصوص برخی از دستگاه کوتاهی کرده اند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موظف هستند که موضوع را بررسی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی برخی از مدیران وزارت صنعت عضو هیئت مدیره شرکت های تابعه ایران خودرو هستند، می توان انتظار نظارت را داشت، گفت: چاقو دست خود را نمی برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این خصوص باید سازمان های نظارتی مستقل، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه فعال شوند و موضوع را برای مردم روشن کنند.

توکلی گفت: به بنده نیروهای مردمی داوطلب این موضوعات را اطلاع می دهند و وقتی که مطمئن می شوم اطلاع رسانی می کنم که در این مورد با اطمینان این موضوع را بیان کردم.

برخی از شاخص های مالی در دوران قبل و بعد تحریم ها نشان می دهد که ناکارآمدی و سوء مدیریت در شرکت های خودروسازی یکی از چالش های اساسی است که باید برای آن چاره ای اندیشید. اینکه چگونه می شود برخی از مدیران خودروسازی علی رغم عملکرد نامطلوب ولی همچنان بر سر کار می مانند، سوالی است که باید به آن پاسخ شفاف داده شود.. گفتنی است از زمان آغاز دولت دکتر روحانی علی رغم تغییر مکرر مدیرعامل سایپا ولی تاکنون مدیرعامل ایران خودرو تغییر نکرده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدجباری گفت:

    باسلام اولا که اقای یکه زارع را اقایان خان کرمی وحسین ف حمایت میکنندکه برکسی پوشیده نیست ونیازی به بررسی ندارد اگر صداقت وجرآت دارید ونمی ترسید اقدام فرمایید. درشرکت سایپا هم عزل ونصب ها توسط اقای کهن خاکی (از همکاران خان کرمی) انجام می شود وسلیمانی تابلویی بیش نیست واسم مدیرعاملی را یدک می کشد مثل پتروشیمی تبریز وپتروشیمی امیرکبیر . ۹۰درصد انتسابات درسایپا ازیاران سابق اقای کهن خاکی و حراستی هستندوبدون دانش خودرویی در پستهای مدیرعاملی وهِیت مدیره منسوب می شوند واخیرا نماینده شبستر خانم علیشاهی پس ازتعریف از سلیمانی چندنفررادر شرکتهای مگاموتور وزیر مجموعه اش در تبریز منسوب کرده اند .

دیدگاهتان را بنویسید