چرا «مراکز کاهش آسیب» باید در نزدیکی پاتوق‌های معتادان فعالیت کنند؟

    کد خبر :584150

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه مراکز گذری کاهش آسیب باید در محل گذر و تجمع معتادان فعالیت کنند، گفت: برای مناطق حاشیه‌ای شهرها نیز گشت‌های سیار در قالب ون به معتادان خدمات دارویی و غیر دارویی ارائه می‌دهند.

فرزانه جوادی  با اشاره به لزوم استقرار مراکز (DIC) در مناطق تجمع و پاتوق‌های معتادان اظهارکرد: یکی از اهداف ما براساس دستورالعمل‌های تخصصی مراکز کاهش آسیب این است که مراکز مذکور باید در اماکنی مستقر شوند که محل گذر و تردد بیش از ۴۰۰ معتاد بی خانمان هستند تا این افراد بتوانند در روز از خدمات کاهش آسیب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده هم به شکل دارویی و هم به شکل غیر دارویی در اختیار معتادان قرار می‌گیرد،گفت: با توجه به این شرایط، یکی از اهداف و سیاست‌های مراکز کاهش آسیب این است که باید عمدتا در نزدیکی پاتوق‌های معتادان فعالیت کنند تا این افراد بتوانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و به این ترتیب به افراد دیگر جامعه آسیب نرسانند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مصرف کنندگان این خدمات عمدتا افراد بی‌خانمان و کارتن خواب هستند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند روزانه به مراکز کاهش آسیب مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا،جوادی در پایان گفت: برای افراد «سخت در دسترس» که ممکن است در حاشیه شهرها باشند یا در نقاط دورافتاده از مراکز شهری تجمع کنند نیز برنامه کاهش آسیب سیار در نظر گرفته شده است و به این ترتیب ون‌های مخصوص کاهش آسیب این خدمات را در محل‌های مذکور به افراد ارائه می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید