ترامپ: مجبوریم ۲۵۰۰ تروریست‌ خارجی داعش را آزاد کنیم

    کد خبر :584078

رئیس‌جمهوری آمریکا کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورت عدم اجرای تعهدات خود برای تحویل گرفتن ۲۵۰۰ تروریست‌ خارجی داعش، واشنگتن مجبور خواهد شد آنها را آزاد کند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، روسیا الیوم نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز- جمعه- در گفت‌وگو با خبرنگاران، کشورهای اروپایی را تهدید کرد در صورت عدم اجرای تعهدات خود برای تحویل گرفتن ۲۵۰۰ تروریست‌ خارجی داعش که در سوریه و عراق دستگیر شده‌اند، واشنگتن آنها را آزاد خواهد کرد.

ترامپ گفت: «ما ۲۵۰۰ جنگجوی داعش داریم که می‌خواهیم اروپا تحویل بگیرد، چون آنها داشتند به اروپا، یعنی به داخل فرانسه، به داخل آلمان و مکان‌های مختلف برمی‌گشتند… .صبر می‌کنیم ببینیم تحویل می‌گیرند یا نه. اگر آنها را تحویل نگیرند احتمالا مجبور می‌شویم آزادشان کنیم.»

این نخستین بار نیست که ترامپ از کشورهای اروپایی خواسته اتباع خودشان که برای جنگ در صفوف داعش به عراق و سوریه سفر کرده بودند و توسط آمریکا بازداشت شده‌اند را تحویل بگیرد.

ترامپ همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص سیاست دولتش در قبال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد این کشور را تحت محاصره قرار دهد یا آن را «قرنطینه» کند.

ترامپ توضیح بیشتری درباره جزئیات این طرح، زمان اجرا یا چند و چون اجرای آن ارائه نکرد.

دولت ترامپ تاکنون شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه دولت ونزوئلا را در دستور کار قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید