فعالیت ۱۳۰‌ دفتر تسهیلگری خدمات در کشور

    کد خبر :583969

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: دفاتر تسهیلگری باید نسبت به توانمندسازی محلات هدف اقدام کنند.

رضا محبوبی در دیدار با شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ محله در ۲۲ استان کشور از طریق ۱۳۰ دفتر تسهیل گری خدمات مورد نظر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را دریافت می کنند.

وی با اشاره به انسجام مطلوبی که در دفاتر تسهیل گری استان حاکم شده افزود: نگاه ما به دفاتر تسهیل گری این نبوده که مطالبه گر و نق زننده به مسئولین باشد بلکه در جهت توانمند سازی محلات هدف با برنامه های علمی و مشاوره‌ای حداکثر ظرف مدت ۵ سال نسبت به توانمندسازی محلات هدف اقدام کنند.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه عقب ماندگی استان در شاخص زیرساخت های آموزشی و نیز نرخ بالای بیسوادی یکی از علل وقوع آسیب های اجتماعی بشمار می رود گفت: برای جبران این وضعیت تامین زیرساخت های آموزشی و ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین و روستایی را به صورت جدی در دوسال اخیر از طریق اختصاص اعتبارات ویژه و ایجاد پویایی در مدیریت ها پیگیر هستیم.

به گزارش ایسنا؛وی با تشریح وضعیت استان و فعالیت ۹ دفتر تسهیل گری، ارائه خدمات در مبداء و جلوگیری از موازی کاری در ارائه خدمات کالبدی در مناطق حاشیه نشین را از جمله راهکارهای اثربخشی اقدامات پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: سال گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه ۵ هزار بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش برگشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید