دست رد برلین به خواسته واشنگتن سفیر آمریکا را عصبی کرد

    کد خبر :583947

سفیر آمریکا در آلمان به مشارکت نکردن این کشور در ائتلاف آمریکایی موسوم به «حفاظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس» واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه راشاتودی، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان به تصمیم این کشور برای عدم مشارکت در ائتلاف آمریکایی حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز واکنش نشان داده و گفت: آلمان بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا است. این موفقیت، مسئولیت‌هایی جهانی به همراه دارد.

وی با مطرح کردن این که برلین مدیون واشنگتن است و با اشاره به هزینه گزاف مستقر کردن ۳۴۰۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور به عنوان «از خود گذشتگی آمریکا»، افزود: آمریکا چیزهای زیادی را برای این که آلمان بخشی از غرب باقی بماند، قربانی کرده است.

واکنش گرنل در پی اظهارات دیروز هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در این باره مطرح می‌شود که با تاکید بر اینکه خواهان تنش‌زدایی در منطقه است، گفت: آلمان در ائتلاف دریایی که آمریکا ارائه و برنامه‌ریزی کرده است شرکت نخواهد کرد.

مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح “محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس” یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

این در حالی است که آمریکا از آن سوی خاورمیانه مدعی امنیت در منطقه است و کشورهای مستقل منطقه همواره تاکید کرده‌اند که ثبات و امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای آن حوزه برقرار شود.

در این میان، انگلیس نیز اعلام کرده است که با کمک سایر کشورهای اروپایی قصد دارد در تنگه هرمز یک نیروی دریایی ایجاد کند تا از کشتی‌های تجاری هنگام عبور از این آبراه حیاتی محافظت کند.

این در حالی است که این کشور خود نزدیک به یک ماه پیش در اقدامی غیرقانونی یک ابر نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده است، توقیف کرد و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید