واکنش روحانی به تحریم ظریف از سوی آمریکا: تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه های ظریف می لرزد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲
    کد خبر :583831

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان از تحریم ایران پشیمان می شوند، گفت: تحریم ایران، شکست اخلاقی، سیاسی و حقوقی برای آنهاست.

حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس، اظهار داشت: تحریم ایران به منزله شکست تعهدات شان در برابر نهادهای بین المللی و سازمان ملل و یک ملت بزرگ 82 میلیونی است.

وی اضافه کرد: آنها با تحریم فقط شکست را تحمل می کنند و هیچ سودی ندارد؛ این تحریم به ضرر همه است، اروپا هم ضرر می کند، ما هم ضرر می کنیم، اما در بخش منفعت این تحریمها، این تنها ملت ایران است که نفع می برد.

وی ادامه داد: ما روی پای خودمان می ایستیم؛ در حوزه فناورهای نوین پیشرفت های بسیاری خوبی کردیم.

به گزارش انتخاب، رییس جمهوری اظهار کرد: در حالی که در سال های آغاز انقلاب اسلامی مقدار برق کشور تنها ۷ هزار مگاوات بود، در آغاز دولت تدبیر و امید این رقم به ۶۹ هزار مگاوات رسید و در حال حاضر ۸۱ هزارر و ۷۰۰ مگاوات برق در ایران تولید می شود که رشد بسیار چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری، تولید و ایجاد خدمات لازم در بخش انرژی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: بسیار روز خوبی برای من، هیات دولت و مردم عزیز آذربایجان شرقی و شهستان رهریس و همه مسئولان است که قدم دیگری را برای رونق اقتصادی کشور و رشد اقتصادی بر می داریم.

روحانی اضافه کرد: در ظرف چند سال یعنی از سال ۹۵ که عملیات اجرایی این نیروگاه شروع شد تا سال ۹۸، گام بزرگی به سوی توسعه برداشته شده است؛ در طول این چند سال مهندسان، مدیران و کارگران تواسته اند قدم بسیار بزرگی برای این نیروگاه بردارند و این برای همه ما مایه مباهات است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی بسیار حایز اهمیت است، گفت: معمولا” زمانی که انسان می تواند به راحتی از نعمت ها استفاده کند اصل نعمت یادش می رود؛ شبیه ماهی که در آب است ولی یادش نیست در آب زندگی می کند.

روحانی ادامه داد: قطعی برق در تابستان گرم و مشکلات در بیمارستان ها برای کسی که بیماری داشته باشد که نیازمند عمل جراحی است و یا اینکه موادی تولید می شود و در روز ضرورت در اختیار ما قرار نگیرد، به اهمیت و ارزش این خدمات پی خواهیم برد.

مهمترین اظهارات رحانی را بخوانید؛

*این اقدام نشان می دهد دشمنان آنقدر عاجز شده اند که فرصت تفکر ندارند.

*اگر می خواهند مذاکره کننده جز وزارت خارجه مگر راه دیگری هست؟ او رییس دستگاه سیاست خارجی است.

*تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه های ظریف می لرزد.

*قدرت وزیر خارجه، رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب ما از کجاست؟ قدرت ما از مردم است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدرضا کیانفر گفت:
    موافقم ۱

    سید محمد مبین مدیر خبرگزاری برنا نوشت: دنیا از این همه دیوانگی ترامپ متحیر است.

    آقای مبین،
    شما کاملاً در اشتباهید آقای ترامپ دیوانه نیست بلکه نابغه سیاست است زیرا اگر دیوانه می‌بود پهپادش را که زدیم همچون صدام حسین که به دام جمهوری اسلامی افتاد به کشورمان حمله می‌کرد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید