لیگ کشتی نیاز به روح تازه‌ای دارد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷
    کد خبر :583718

متولیان فدراسیون کشتی با انتصاب زودهنگام رئیس جدید کمیته لیگ نشان دادند عزم خود را برای احیا و پویایی این مسابقات جزم کرده و نگاه ویژه‌ای به این رویداد مهم داخلی دارند.

برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی در سالیان نه چندان دور به عنوان یکی از شریان‌های حیاتی کشتی کشور با نتایج مثبت فراوانی همراه بود. برگزاری رقابتهای لیگ آن دوران علاوه بر ایجاد پویایی و سرزندگی در کشتی، منبع درآمد بسیار خوبی هم برای کشتی‌گیران و مربیان و برگزارکنندگان لیگ محسوب می شد. همچنین کارزار لیگ کشتی باعث ظهور و حضور استعدادهای ناب و جوان کشتی نیز شده بود و هر از گاهی شاهد شکست و پیروزی مدعیان نامدار بودیم که همین اتفاقات نیز به جذابیت لیگ می‌افزود. علاوه بر این دستاوردهای ارزشمند، وجود لیگی پویا و منظم و مهیج به افزایش شور و اشتیاق علاقمندان به این رشته و گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به کشتی هم می انجامید و برگزاری پیکارهای هفتگی و پرهیجان می توانست در جذب هر چه بیشتر نیروهای علاقمند و مستعد کمک شایانی کند.

اما این میدان مهیج و سازنده داخلی مدتها با فراز و فرودهای فراوانی همراه شد و در زمان ریاست رسول خادم در فدراسیون کشتی با تغییرات اساسی در ساختار اجرایی رو به افول گذاشت. منطقه‌ای کردن پیکارهای لیگ و برگزاری پراکنده و نامشخص مسابقات نوعی سردرگمی و بلاتکلیفی را به بار آورد و رفته رفته لیگ برتر را به صحنه ای خالی از هیجان و ستاره و سودآوری بدل کرد.

به گزارش مهر، حالا با توجه به رویکردهای جدید فدراسیون کشتی، گویا توجه ویژه ای به نقش مهم برگزاری لیگی پویا و دیدنی شده که انتصاب فوری رئیس جدید کمیته لیگ فدراسیون کشتی گواه همین نگاه خاص علیرضا دبیر به مقوله لیگ است. هرچند هنوز بر سر این موضوع که واژه «کمیته لیگ» صحیح است یا «سازمان لیگ» اختلاف نظر و ابهام وجود دارد اما نام این زیرمجموعه فدراسیون هر چه که باشد باید خبر احیا شدن لیگ را به فال نیک گرفت.

آنچه فدراسیون کشتی در نظر دارد، آغاز رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با فرم و شکلی متفاوت نسبت به گذشته به بعد از رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موکول شده که با این حساب باید فعلا منتظر آغاز این پیکارها در مهرماه سالجاری ماند.

از سویی دیگر گفته می شود رئیس کمیته لیگ فدراسیون کشتی نیز با جدیت در حال رایزنی با اسپانسرهای مالی است تا بتواند شروعی پرقدرت را در مسئولیت جدید خود داشته باشد و به گفته خودش، لیگ را به روزهای اوج خود بازگرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید