تأکید بر تداوم همکاری میان بخش‌های مختلف در سازمان بهشت زهرا

    کد خبر :583614

مدیرکل ثبت احوال استان تهران و مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با هدف تداوم همکاری‌ها در جهت رفاه حال شهروندان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) در ابتدای دیدار با عبداله مقصودی‌فر مدیرکل ثبت احوال استان تهران ضمن اشاره به تاریخچه ۴۰ ساله همکاری سازمان بهشت زهرا(س) و ثبت احوال گفت: سازمان بهشت زهرا(س) در سال ۱۳۴۹ تأسیس شد و ثبت احوال تنها ۴ سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۳ در بهشت زهرا(س) مستقر شد و در ۱/۱/۱۳۵۳ اولین گواهی فوت توسط دفتر ثبت احوال مستقر در سازمان بهشت زهرا(س) را صادر کرد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: تولد و مرگ ۲ پدیده ی بشری است که” دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد” و برای همه یکسان است و نکته جالب توجه اینکه ؛ از وظایف اصلی ثبت احوال نیز ثبت رویدادهایی چون تولد و مرگ است.

سعید خال افزود: با توجه به ماهیت اصلی کار بهشت زهرا(س) که رتق و فتق اموات مسلمین است و این کار بدون وقفه و بدون تعطیلی به بهترین شیوه ممکن و با جلب رضایت حداکثری شهروندان در حال انجام است و ثبت احوال ۶۰ هزار متوفی در سال و لازمه ی ثدقت نظرو نظم خاص در سیستم ثبت احوال و همچنین منظم کا کردن سازمان بهشت زهرا(س) است که این دو در کنار هم معنا پیدا میکند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: از این رو نزدیکترین سازمانی که با بهشت زهرا(س) همکاری دارد ثبت احوال است و سازمان بهشت زهرا(س) و سازمان ثبت احوال با بهره‌گیری از ظرفیت های مشترک سالیان سال است که در کنار هم در این مکان مقدس به مردم خدمت رسانی میکنند.

در ادامه این دیدار عبداله مقصودی فر مدیر کل ثبت احوال استان تهران نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: سازمان ثبت احوال کشور در سوم دی ماه ۱۲۹۷ شروع به کار کرد و تا قبل از آن ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و وفات براساس اعتقادات مذهبی و سنت های رایج در کشور به عمل می آمد.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: همچنین بعد از تأسیس بهشت زهرا(س) و با استقرار ثبت احوال در این مکان اولین برگه فوت در اول فروردین ماه ۱۳۵۳ در بهشت زهرا(س) سند خورد و تا امروز با توجه به همکاری ها و نزدیکی دو سازمان ادامه پیدا کرده است.

به گزارش فارس،مقصودی فر افزود: با توجه به مراجعات گسترده و جلوگیری از رفت و آمد های درون شهری از نیمه ی دوم سال۱۳۸۸ سیستم ثبت از شکل دستی به سیستمی تغییر کرد و با این کار دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت گواهی فوت نمی باشد و از طریق سایت ثبت احوال برگه گواهی فوت صادر می شود.

گفتنی است در پایان این دیدار از آقایان اسماعیل کار گزار سال ۱۳۶۸-۱۳۷۴ ، حسین رحیمی سال ۱۳۷۴-۱۳۷۶، قاسم بازرگان سال ۱۳۷۶-۱۳۷۸ ، هرمز منتظری سال ۱۳۷۸-۱۳۸۱ ، حسین جلالی اردستانی سال ۱۳۸۱-۱۳۸۷ و حسن اصلانی منش از سال ۱۳۸۷ تا کنون که عهده دار مسئولیت سال های گذشته دفتر ثبت احوال مستقر در سازمان بهشت زهرا(س) بوده اند، توسط سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و مقصودی فر مدیر کل ثبت احوال استان تهران تقدیر و تشکر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید