از بارش پراکنده تا خیزیش گرد و خاک؛ آخرین وضعیت جوی کشور

    کد خبر :583116

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و بارش پراکنده در این منطقه، از تداوم وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه  اعلام کرد: امروز و فردا ( چهارشنبه و پنجشنبه 9 و 10 مرداد ) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. این وضعیت در روزهای جمعه و شنبه (11 و 12 مرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده برای جنوب فارس نیز پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (پنج شنبه 10 مرداد ) با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل و گیلان، ابرناکی و بارش پراکنده و در ارتفاعات رعد و برق رخ خواهد داد، گفت: در روزهای جمعه و شنبه (11 و 12 مرداد ) انتظار آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر را داریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روزهای جمعه و شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر رشد ابر همراه با رگبار و وزش باد شدید موقت با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وظیفه با تاکید بر اینکه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، گفت: در روزهای پنج شنبه و جمعه (10 و 11 مرداد) با افزایش سرعت وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک در بعضی از ساعات وجود دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود گفت: فردا پنجشنبه (10 مرداد) هوای تهران صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به 41 درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین نقطه به 26 درجه سانت‌ی‌گراد برسد. همچنین پس‌فردا 11 مرداد آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 41 و 27 درجه سانتیگراد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید