استاندار تهران:

شرکت آب منطقه‌ای مکلف به اختصاص آب مورد نیاز «تنگه واشی» است

    کد خبر :582902

استاندار تهران با اشاره به اینکه تنگه واشی در فیروزکوه منطقه گردشگری بکر و طبیعی است،گفت: شرکت آب منطقه‌ای مکلف شد آب مورد نیاز این منطقه را اختصاص دهد.

انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: نباید هیچ مانعی پیش روی سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد. در این راستا در استان تهران اهتمام جدی جهت رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران وجود دارد. رفع موانع سرمایه‌گذاری ضوابطی دارد که با توجه به مصوبات مرتبط باید مشکلات و موانع رفع و تصمیم صحیح اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پتانسیل‌های گردشگری سطح استان تهران اشاره و اظهارکرد: تنگه واشی در فیروزکوه منطقه گردشگری بکر و طبیعی است که مشکل تخصیص آب داشت و شرکت آب منطقه‌ای مکلف شد آب مورد نیاز این پروژه را اختصاص دهد. برای رفع مشکل محیط زیستی این پروژه به سبب اینکه در منطقه حفاظت شده قرار دارد، مقرر شد سازه‌های سبکی که به منطقه آسیب نزنند،احداث و توسعه خدمات بهداشتی اجرایی شود.

محسنی بندپی ادامه داد: جهت توسعه شهرک صنعتی پرند مقرر شد ۱۸ هکتار از شهرک عمران شهر جدید پرند به شهرک صنعتی پرند الحاق شود تا صنایع بر اساس ضوابطی که شرایط استقرار دارند در این شهرک مستقر شوند. مشکل استان تهران این است که شهرک‌ها بر اساس تکنولوژی قدیمی استقرار یافته و بر این اساس قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری از سال ۱۳۴۶ یعنی بیش از ۵۲ سال است که مشکلات زیادی را به استان تهران تحمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا،استاندار تهران تاکید کرد: شرایط جدیدی فراهم شده و امیدواریم در آینده نزدیک و ظرف سه ماه آینده شاهد استقرار تکنولوژی و نوآوری‌های جدید را در استان تهران باشیم و محدودیت‌ها را برداریم. ۴۶ درصد اراضی کشاورزی در شرق استان تهران قرار دارد و سند توسعه استان و سند آمایش، نقشه راه را مشخص کرده است تا فعالیت‌ها در این منطقه بر محور کشاورزی ارتقا پیدا کند و مهمترین اقدام برای رونق و اثربخشی بخش کشاورزی توسعه کشت‌های گلخانهای، تامین منابع آبی و تسهیلات است.

وی در پایان گفت: این امیدواری وجود دارد که براساس سند توسعه در آینده نزدیک شاهد کاهش شدید نرخ بیکاری در استان تهران باشیم همچنانکه اکنون نیز نرخ بیکاری در شهرستان‌های شرق استان ۷.۵ درصد و در پاکدشت ۵ درصد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید