واکنش فلاحت‌پیشه به درخواست پمپئو برای سفر به تهران و گفتگو با رسانه‌های ایرانی: دشمنان آمریکا می توانند براساس معاهده مقر برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کنند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۳
    کد خبر :582863

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید وزیر خارجه آمریکا طراح جنگ روانی است و صلاحیت حضور در تهران را ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به توئیت وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه پیشنهاد سفرش به تهران از سوی این ایران پذیرفته نشد و این موضوع را با سفر ظریف به نیویورک مقایسه کرد، گفت: وزیر امور خارجه ایران بر اساس معاهده مقر به نیویورک سفر کرده و می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح معاهده مقر بیان داشت: زمانی در چند کنفرانس معاهده مقری طراحی و امضا شد تا سازمان ملل متحد در نیویورک قرار گیرد، زمانی که سازمان ملل بر اساس معاهده مقر در نیویورک تعریف شد قرار شد این ایالت تابعی از شرایط بین المللی باشد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: حتی دشمنان آمریکا می توانند براساس معاهده مقر برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کنند.

وی تاکید کرد: هیچ معاهده مقری برای تهران وجود ندارد که طبق آن پمپئو به ایران بیاید، آن هم کسی که نقشه های دشمنی اش برای ایرانی ها مشخص و ثابت شده است.

فلاحت پیشه، با بیان اینکه سفر ظریف به نیویورک قابل مقایسه با سفر پمپئو به تهران نیست، اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا استاد جنگ روانی و طراح جنگ روانی علیه ایران است، موضوع سفر به تهران نیز در قابل جنگ روانی مطرح شده که باید گفت پمپئو صلاحیت سفر به تهران را ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید