با امضای تفاهم با پژوهشگاه فضایی؛

پلیس مواد مخدر از خدمات ماهواره های سنجش از دور استفاده می کند

    کد خبر :582860

در راستای بهره‌مندی و استفاده پلیس مواد مخدر از خدمات ماهواره های سنجش از دور، تفاهم همکاری پژوهشگاه فضایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر منعقد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت ارتباطات، تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با هدف بهره‌مندی پلیس از خدمات سنجش از دور، به امضای روسای این دو سازمان رسید.

این تفاهمنامه برای همکاری مشترک دو سازمان در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزش‌های کاربردی برای اعضای هیئت علمی، محققان پژوهشگاه و پلیس در حوزه فناوری‌ها و خدمات سنجش از دور منعقد شده است.

در مراسم امضا این تفاهنمامه که با حضور حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا برگزار شد، زاهدیان با تاکید بر اینکه پلیس با بهره‌مندی فناوری‌های روز از جمله فناوری‌های فضایی در اجرای دقیق‌تر و هوشمندانه ماموریت‌های خود تلاش می کند، گفت: همکاری مشترک نیروی انتظامی و پژوهشگاه فضایی ایران که با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته قدم ارزشمندی است.

وی افزود: پژوهشگاه فضایی گام های بلندی برای کاربردی کردن فناوری فضایی در کشور برداشته است که بسیار مهم است.

صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با بیان اینکه در جهان امروز از فناوری فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور یاد می‌شود، گفت: این پژوهشگاه حدود یک سال است که افزون بر انجام وظایف خود در توسعه فناوری فضایی در کشور، تمرکز خود را بر ارائه خدمات فضاپایه قرار داده و در این عرصه به دستاوردهایی برای همکاری با دیگر ارگان‌ها نیز دست یافته است.

وی با اشاره به حوزه فعالیت پلیس مواد مخدر افزود: حوزه فعالیت این بخش حد و مرزی ندارد و امیدواریم داده‌های سنجش از دور بتواند در این حوزه خدماتی را ارائه دهد.

پیش از این وزیر ارتباطات از کشف یک مزرعه ۷۰ هکتاری خشخاش توسط پژوهشگاه فضایی ایران با استفاده از داده های فضایی خبر داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید