مدیر کل بهزیستی استان تهران:

بهزیستی در ساماندهی کودکان کار تنهاست

    کد خبر :582587

مدیر کل بهزیستی تهران با اشاره به اینکه ۱۵هزار و ۲۸ دانش آموز در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی مشارکت فعال داشته اند، گفت: بهزیستی در ساماندهی کودکان کار، تنها و مظلوم مانده است.

داریوش بیات نژاد، صبح سه شنبه در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی (ماد) ، افزود: ۴ پدیده در دنیا وجوددارد که مشکلاتی را ایجاد کرده است که به ترتیب هسته ای- بحران محیط زیست- فقر و مواد مخدر از جمله آنها هستند که در ایران هم مسائل و مشکلاتی در این راستا ایجاد شده و بنابراین اگر آسیبی وجود دارد، خواست همه کشورها است و تنها در ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشور در تمامی سطوح حاکمیت اراده جدی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: پیشگیری از آسیب ها و سامان دادن افرادی که دچار آسیب شده اند، در اولویت قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با تأکید بر اینکه خانواده مهم ترین رکن جامعه است، گفت: از لحاظ تربیتی خانواده ها به چهار دسته تقسیم می شوند که تربیتی سهل گیرانه، سختگیرانه و مستبد، ناهنجاری و سالم و دموکرات از جمله آنهاست. که در این دسته بندی در کشور جای کار داریم و در این راستا باید طرح هایی مانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دنبال کنیم.

به گزارش مهر، بیات نژاد با اشاره به اینکه بهزیستی در تمام عرصه ها قبل از تولد تا پایان عمر فعالیت می کند، ادامه داد: در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی در مقطع متوسطه پایه اول (سال هشتم) انجام شد که بیش از ۱۶۰ مدرسه در این طرح شرکت کردند. همچنین ۱۹۴ دبیر و ۴۳۰ کلاس درس و ۱۵ هزار و ۲۸ دانش آموز در اجرای طرح مشارکت فعال داشتند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار گروهی در استان تهران نسبت به استان های دیگر بسیار ضعیف است که نمونه آن در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان قابل مشاهده است. به طوری که در این طرح ۱۲ دستگاه عضو هستند اما در مسیر اجرا فقط بهزیستی مظلوم و تنها مانده و دیوار بهزیستی کوتاه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید