اعدام در کره شمالی برای تماشای تلویزیون!

    کد خبر :58253

براساس گزارشی که امروز (چهارشنبه) منتشر شده، کره شمالی افرادی را که به سرقت، تماشای رسانه‌های کره‌ جنوبی و تن‌ فروشی متهم شده‌اند در ملاءعام در سواحل رودخانه‌ها، حیاط مدارس و بازارها اعدام می‌کند.

این گزارش که توسط یک گروه غیردولتی مستقر در سئول تهیه شده تاکید کرد: احکام اعدام در ملاءعام که اغلب غیرقانونی هستند، عمدتا درخصوص افرادی صادر می‌شود که یا سابقه بد خانوادگی دارند و یا کمپینی را علیه یکی از رفتارهای خاص دولت برگزار کرده‌اند.
کارگروه “عدالت موقت” که در زمینه حقوق بشر فعال است می‌گوید: این گزارش بر مبنای مصاحبه با 375 پناهنده کره شمالی در یک بازه زمانی دو ساله تهیه شده است.
کارگروه عدالت موقت متشکل است از فعالان حقوق بشر و محققان و رهبری آن را لی یونگ هوآن که به عنوان مدافع حقوق بشر کره شمالی فعالیت کرده، برعهده دارد.
این گروه بخش اعظم بودجه خود را از سازمان کمک ملی برای دموکراسی مستقر در آمریکا دریافت می‌کند که بودجه آن نیز از سوی کنگره آمریکا تامین می‌شود.
گزارش کارگروه عدالت موقت با هدف ثبت مکان‌های کشتار علنی و گورهای دسته جمعی که گفته می‌شود در گذشته صورت نگرفته بودند، تهیه شده تا از یک تلاش بین‌المللی برای محاکمه افرادی که مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند، حمایت کند.
این گروه گفت: نقشه‌ها و شهادت‌های این پناهندگان تصویری را از بدرفتاری گسترده که در دهه‌های اخیر صورت گرفته به وجود می‌آورد.
این در حالی است که کره شمالی تمامی اتهامات نقض حقوق بشر را رد کرده و تاکید دارد که شهروندانش بر مبنای قانون اساسی تحت حفاظت قرار دارند و آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر جهان می‌داند.
با این حال کره شمالی به دنبال گزارش یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل در سال 2014 میلادی با تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای محکوم کردن دولت و کیم جونگ اون، رهبر این کشور به اتهامات نقض حقوق بشر مواجه شده است.
کشورهای عضو سازمان ملل در سال 2014 از شورای امنیت خواستند تا پرونده کره شمالی و رهبرش را به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت که در گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل نیز ذکر شده، به دادگاه بین‌المللی کیفری ارجاع داده شود.
این کمیسیون اعلام کرده که زندان‌های بزرگ، شکنجه‌های نظام‌مند،‌ گرسنگی و اعدام‌هایی که قابل مقایسه با اقدامات وحشیان دوران نازیسم‌ است در کره شمالی انجام می‌شود و نقض حقوق بشر است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید