آخرین آمارهای "روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان" نشان می‌دهد

کودکان نیمی از قربانیان قاچاق انسان در جهان

    کد خبر :582450

قاچاق انسان و بردگی مدرن در عصر حاضر از معضلات فراگیر جهانی است و تنها تعدادی از کشورها در برابر قاچاق انسان مصون هستند.

روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان” هر ساله در روز سی‌ام ماه جولای با هدف افزایش آگاهی و پیشگیری از تشدید این بحران برگزار می‌شود.

هر ساله هزاران مرد، زن و کودک با این وعده که شرایط بهتری برای خانواده‌شان فراهم می‌شود یا به زور و اجبار به دست قاچاقچیان گرفتار می‌شوند و حتی خانواده‌های فقیر برای گذران زندگی اقدام به فروش کودکان خود به قاچاقچیان می‌کنند.

افراد به شیوه‌های مختلف گرفتار قاچاقچیان می‌شوند اما سرنوشت مشابهی در انتظار همگی آنان است و اینکه حقوق و هویت خود را از دست داده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

سایت “awareness days” در مطلبی تازه دراین‌باره نوشت: قربانیان قاچاق مجبور به انجام کارهای طاقت فرسا و سخت می‌شوند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. معمولا اسناد هویتی آنان از بین رفته و تهدید می‌شوند که در صورت اقدام به فرار با مجازات‌های شدیدی روبرو خواهند شد. این افراد اغلب به کشورهایی فرستاده می‌شوند که با زبان آن‌ها آشنا نیستند و نمی‌توانند کمکی دریافت کنند. برخی از آنان جان خود را از دست داده یا دیگر از خانواده خود بی‌خبر خواهند بود.

یک معضل جهانی همچون قاچاق به راهکار جهانی نیاز دارد و به همین دلیل سازمان ملل روز جهانی مقابله با قاچاق انسان را به منظور آگاهی‌بخشی و پیشگیری از قاچاق انسان انتخاب کرده است و پروتکلی تهیه کرده تا قاچاقچیان انسان مجازات شده و این امید وجود دارد که این پروتکل در تمام نقاط جهان اجرایی شود.

اسکای نیوز نیز در گزارشی در این باره آورده است: آخرین آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد حدود ۵۱ درصد از قربانیان قاچاق در جهان کودک هستند، ۷۶ درصد آنان زن و ۶۹ درصد از قربانیان برای سوء استفاده جنسی قاچاق می‌شوند. در عین حال رومانی بالاترین تعداد قربانیان قاچاق انسان را در اروپا دارد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی relief web، در کشورهای مختلف تعداد بیشتری از قربانیان قاچاق شناسایی شده و تعداد قاچاقچیان بیشتری نیز دستگیر می‌شوند. این وضعیت می‌تواند در نتیجه افزایش ظرفیت شناسایی قربانیان یا افزایش کشورهایی باشد که در سال‌های اخیر تعداد قربانیان بیشتری را گزارش کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،همچنین درحالیکه تعداد کشورهایی که قربانیان قاچاق را گزارش می‌دهند افزایش چشمگیری نداشته اما مجموع تعداد قربانیان در هر کشور افزایش داشته است. علاوه بر این،‌ از بُعد منطقه‌ای نیز افزایش تعداد قربانیان شناسایی شده در آمریکا و آسیا بارزتر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید