کاهش تنوع مدارس در دستورکار وزارت آموزش و پرورش

    کد خبر :582354

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۲۴ نوع مدرسه گفت: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد طراحی شده است. در رویکرد اول این ۲۴ مدرسه باید کاهش یابد و قواعد تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش کوچک و نظام تعلیم تربیت یکدست تری را ایجاد کنیم.

سید جواد حسینی در حاشیه نشست تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش در مسیر زمان تحولاتی پیدا کرده است که بخشی از آن بسیار خوب و بخشی نیازمند آسیب‌شناسی است، گفت: تنوع زیاد مدارس در نظام تعلیم و تربیت باید آسیب شناسی شود چراکه ما ۲۴ نوع مدرسه داریم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، مدارس متعدد امکان تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی را از دانش آموزان می گیرند،اظهار کرد: در مناطقی که امکان ایجاد مدرسه بزرگتر وجود دارد نیز اقدام خواهیم کرد.

حسینی افزود: هدف بزرگ مدارس نمونه دولتی این بوده که دولت به دانش آموزان مستعد مناطق محروم کمک ویژه کند. این مدارس نمونه دولتی باید به هدف اولیه خود برگردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت موسسات مهاجرتی گفت: موسساتی که به‌صورت غیرقانونی در یک موضوعی فعالیت می کنند باید مجوزشان تعیین شود، اما اگر غیرقانونی فعالیت کنند و مجوز آن‌ها از آموزش و پرورش صادر شده باشد به‌طور طبیعی با آنان برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: باید هدفگذاری کنیم مدارس در چارچوب قانون فعالیت کنند. مدارس طبیعت، مسجدمحور و برخی دیگر باید مجوز از آموزش و پرورش داشته باشند. در غیراین صورت با این مدارس برخورد خواهیم کرد زیرا نباید خارج از نظام تعلیم و تربیت به مسائل تعلیم و تربیت بپردازیم.

حسینی درباره تغییرات ساختاری آموزش و پرورش و زمان ابلاغ نهایی آن گفت: براساس قانون شورای عالی اداری، آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه‌ها تغییرات ساختاری خواهد داشت که از سوی تیمی در زمان آقای بطحایی – وزیر سابق آموزش و پرورش – انجام شده است.

وی از ابلاغ تغییرات ساختاری آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فقط یک تغییر داده‌ایم و آن هم احیا و استقلال روابط عمومی و حوزه وزارتی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴۲ میلیون جلد کتاب با بیش از هزار عنوان چاپ شده و در حال ارسال به انبار استان‌ه است و تا ۱۵ شهریور نیز به شهرستان ها ارسال می‌شود،اظهارکرد: یک عنوان کتاب در بین این کتب نیست که نیاز دانش آموز باشد و تدوین نشده باشد.

حسینی ادامه داد: برای مهر ۹۹ با مشکلات ارزی مواجه بودیم که با تامین منبع ارزی تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی همچنین به وجود ۵۶ مدرسه حیات طیبه اشاره کرد و گفت: هدف این مدارس این بوده که یک مجموعه بزرگ برای دانش آموزان فراهم و امکان تربیت بدنی، فعالیت اجتماعی توام با سلامت برای دانش آموزان را فراهم کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: از ۲۰ روز پیش توسعه این مدارس کلید خورده است و اعتبارات تخصیص پیدا خواهد کرد. این مدارس باید نمونه به عنوان مدارس تمام ساحتی برای کل کشور بشوند. برای اول مهر ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس جدید به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا،حسینی در پایان گفت: اگر زمین یا ملکی متروکه متعلق به آموزش و پرورش باشد و برای منطقه هم تبدیل به آسیب شده است، تبدیل به احسن خواهد شد. املاک آموزش و پررش باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد البته برخی سازمان‌ها نیز املاکی دارند که در اختیار آموزش و پرورش است مانند بنیاد شهید که ۳۲ مدرسه در اختیار ما دارد و درباره این مدارس بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است نیز مذاکرات لازم انجام و مشکل حل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید