راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا به ۱۶ مرداد موکول شد

    کد خبر :582303

در حالی قرار بود اوایل ماه گذشته قطار تهران-آنکارا راه‌اندازی شود که مقام مسئول راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران وعده راه‌اندازی این قطار را برای ۱۶ مردادماه امسال داده است.

معاون مسافری راه آهن اواسط خرداد امسال با اعلام این که قیمت بلیت قطارهای مسافری 5 ستاره آزاد است از راه اندازی قطار تهران – آنکارا از 6 تیر خبر داده بود.

موسوی 15 تیرماه امسال با اعلام تاریخ جدیدی برای راه‌اندازی قطار مذکور به تسنیم گفته بود: طی هفته جاری طی مراسمی همزمان با راه‌اندازی قطار تهران ــ آنکارا ــ تهران، بلیت‌فروشی هفتگی قطار تهران ــ وان ــ تهران نیز از سر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر سهمیه‌ای برای ترکیه جهت فروش بلیت آنکارا ــ تهران و وان ــ تهران مشخص شده است، افزود:‌ به‌مرور زمان به‌سمت فروش اینترنتی پیش می‌رویم و در ترکیه فعلاً شرکت رجاء اقدام به فروش بلیت می‌کند

این در حالی بود که در هفته مورد نظر این قطار راه‌اندازی نشد. معاون مسافری راه آهن امروز وعده راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا را در 16 مرداد 98 داده است.

موسوی با بیان این‌که پیش فروش بلیت قطار تهران- آنکارا امروز آغاز می‌شود، اظهار کرد:‌ قطار تهران-آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بُت‌ و آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود.

به گزارش تسنیم ،وی با اعلام این‌که قیمت بلیت این قطار43 یورو است، گفت: از شرکت‌ها درخواست‌ شده در مرحله اول بر روی بلیت تخفیف البته به‌صورت ریالی اعمال کنند.این قطار تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس ازعبوراز ایستگاه زنجان،تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی می شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه ها انجام می شود. سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی 3کیلومتر در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه ها و گمرک توسط ماموران این کشور متوقف می شود.

به گفته وی، قطار پس از سیر 107کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری بوت) شده و پس از 5 ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان رسیده و پس از سیر 1330کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهند تا به آنکارا برسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید