موزیک ویدئوی «پروانه» از آلبوم بازگشت به روياپردازى منتشر ‌‌شد

    کد خبر :582220

موزیک ویدئوی آهنگ «پروانه» یکی از قطعات آلبوم موسیقی «بازگشت به روياپردازى» اثر مشترک آرمين مرشد آهنگساز و نوارنده گيتار و محمد شعبانى نوازنده پركاشن، با انیماتوری فرید سپهر (فارکول) منتشر شد.

موزیک ویدئوی آهنگ «پروانه» Butterfly یکی از قطعات آلبوم «بازگشت به روياپردازى» Back to Dreaming به آهنگسازی و تنظيم آرمين مرشد، با انیماتوری فرید سپهر (فارکول)، وکال توسط باربد بكان، ساز باس توسط «تیاگو موراعس» Tiago Moraes نوازنده مهمان از کشور برزیل، با شعر باربد بكان و آرمين مرشد، با مجوز رسمی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 01140/1155/ت/10/97 در ایران منتشر شد.

آهنگ «پروانه» در مورد پروانه‌ای است که بالهایش را از دست داده است و می‌خواهد که معشوقه‌اش را پیدا کند؛ ولی چون بالهایش را از دست داده است نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این پروانه، به رابطه دو نفر تشبیه شده است که می‌خواهند به همدیگر برسند و چیزی مانع است که اجازه نمی‌دهد یکی از آنها به دیگری برسد؛ در اینجا بال پروانه است که عامل پروازکردن و رسیدن به آن شخص است و در انسان هم هر نوع مشکل یا مانع دیگری است. در موزیک ویدئوی «پروانه» هم، فرید سپهر (فارکول) انیماتور این اثر، با استفاده از تکنیک دیزالو Dissolve تشبیهی از اتفاقی که در شعر و موسیقی افتاده است را در این موزیک ویدئو به تصویر کشیده است.

فرید سپهر (فارکول) انیماتور 2D و کمیک آرتیست که در سال‌های ۸۰-۷۵ کاریکاتوریست مجله گل آقا، در سال‌های ۸۵-۸۳ انیماتور 2D در استودیو صبا، در سال‌های ۸۸-۸۵ انیماتور 2D / طراح کاراکتر در حوزه هنری، در سال‌های ۹۵-۸۵ کارگردان، کارگردان هنری، انیماتور، طراح کاراکتر و فضا، استوری بورد و ایده‌پرداز در شرکت تبلیغاتی شبکه آفتاب، طراحی گرافیک نوول در استودیو هورخش و همچنین کتاب جمشید در سال ۹۶ سابقه کار هنری دارد و در حال حاضر، به عنوان سوپر وایزر و طراحی کاراکتر و طراحی فضا با شرکت دیدار همکاری می‌کند.

آهنگ «پروانه»، قبلاً توسط كمپانى پخش آمريكایی «شيدريكوردز» در بیش از 80 پلاتفورم‌ معتبر موسیقی این کشور همچون؛ «آی‌تیونز» Itunes، «اپل میوزیک» Apple Music، «اس‌پاتیفای» Spotify، «شازم» Shazam!، «آی.هرتز رادیو» iHeartRadio، «ساندکلود» SoundCloud، «دیزر» Deezer، «یوتیوب» YouTube و … پخش شد و بازتاب‌های گوناگونی به همراه داشت.

در این اثر موسیقایی آمانج آذرمى، باربد بكان و آرمين مرشد بك‌وكال و پويان رمضانى ميكس و مسترينگ و ضبط آن را در استودیوی شخصی خود برعهده داشته و همچنین سعيد شيخان ضبط وكال آن را انجام داده است.

آلبوم «بازگشت به روياپردازى» در راستاى فرهنگ‌سازى شنيدارى و جريان‌سازى درستِ موسيقى سبك «جز/ فيوژن»، بعد از ٢ سال توليد مداوم؛ در ايران و به صورت ديجيتال توسط شرکت «شید ریکوردز» در آمريكا منتشر ‌شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید