جدیدترین اخبار
7 مرداد 1398 ساعت 14:08 اقتصادی کد خبر :582177

واکنش معاون وزیر به اظهارت احمد توکلی/سهام بانک پارسیان به چه درد خودروساز می خورد؟

فرشاد مقیمی گفت: در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم. در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد.

فرشاد مقیمی، معاون صنعت وزارت صمت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل به ویژه در صنعت خودرو در چارچوب یک برنامه مدون در حال پیگیری است، گفت: در این خصوص 11 برنامه مصوب را در دستور کار قرار داده ایم که تک تک آنان در حال انجام است.

وی در گفتگوی اختصاصی با خط بازار گفت: در این بسته سیاستی جوانب مختلف مورد توجه قرار گرفته است به طور مثال در این برنامه هم به مقوله تولید توجه شده، هم خصوصی سازی و واگذاری و قیمت.

مقیمی در پاسخ به این سوال که سهم مدیران ناکارآمد در ضعف های کنونی صنعت خودرو از جمله زیان انباشته، زیان خالص شرکت های خودروسازی چقدر است، گفت: من در این خصوص پاسخ نمی دهم. چرا که در مورد هر اظهارنظر من تعابیر مختلفی خواهد شد و ما را از مسیر اصلی مان خارج می کند.

وی در ادامه افزود: تدابیری در این زمینه کرده ایم ولی فعلا آن را بیان نمی کنیم.

معاون وزیر صمت در واکنش به اظهارات چند روز پیش احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا گفت: ایشان از منظر نظارتی خود می توانند در این زمینه سخن بگویند ولی من در این خصوص اظهارنظری نمی کنم چرا که هر پاسخی ما را از مسیر اصلی خود خارج می کند.

مقیمی در ادامه تاکید کرد: من نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم ولی در یک زمان دیگری اقدام کنم. لذا در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد. به نظر من بهتر است پاسخ این سوالات را همان آقای توکلی بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی دچار مشکلات واگذاری در دهه 80 نشود، گفت: واگذاری ها را باید از دو جنبه شروع کرد که آن شرکت های زیرمجموعه شرکت های خودروسازی است.

مقیمی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های تابعه بایستی واگذار شوند، گفت: مثلا سهام بانک پارسیان که در اختیار یکی از شرکت خودروسازی است به چه درد تولید می خورد؟

وی گفت: داشتن ملک و املاک از دیگر فعالیت های غیرمولد شرکت های خودروسازی است، گفت: این اقلام نیز بایستی فروخته شود.

مقیمی افزود: روند واگذاری این قبل از شرکت ها و اموال غیرمولد شرکت های خودروسازی را به صورت هفتگی رصد و به صورت ماهانه گزارش می دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت های تابعه خودروسازی باید به قطعه سازان و بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تلاش پمپئو برای کاهش تنش‌ بین آمریکا و دانمارک
  • نگاه ویژه دولت بر توزیع متوازن کالاهای اساسی از بنادر جنوبی
  • آماده‌ایم به تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز ایران کمک کنیم
  • هانکه: نوشته‌های اصغر فرهادی در حد چخوف است
  • کسی نمی‌تواند امنیت تنگه هرمز را بدون ایران تامین کند
  • جزئیاتی از «باور ۳۷۳»/این سامانه نسبت به نمونه خارجی برتری دارد
  • قیمت سکه امروز ۳۱ مرداد ۹۸ به ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید
  • انصراف جیرانی از تهیه‌کنندگی «سرآشپز عاشق»
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهترین مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ۳۰ مرداد، شب کنسرت‌ها؛ از مدیری و معین تا تتلو
  • تشییع پیکر زنده‌یاد ناصر احمدی از کرج
  • افتتاح ورزشگاه پنج هزارنفری نوشهر با حضور جهانگیری
  • مشکلات واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها
  • سیاست جدید دولت در حوزه نفت
  • ایران جایگاه نهم تولید برق حرارتی دنیا
  • تطهیر و تقدیس استعمار از سوی زیباکلام تا به کجا؟!
  • خروج بیش از ۳۵ هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه
  • معرفی رؤسای پلیس ترافیک شهری و مرکز صدورگواهینامه پلیس راهور
  • ترامپ در پی اتخاذ «دیپلماسی عکاسی» در برابر ایران قبل از انتخابات 2020 است
  • یک دموکرات از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انصراف داد
  • ترامپ: من رهبر برگزیده برای مقابله با چین هستم
  • هوآوی با بحران مرگ و زندگی روبروست
  • اسپر: گزینه توقیف نفتکش ایرانی روی میز است!
  • واکنش روسیه به احیاء جی-۸
  • چین، آمریکا را به انتقام تجاری تهدید کرد
  • مرسدس بنز EQV، اولین ون تمام برقی لوکس جهان، رونمایی شد
  • هایکو ماس: با روسیه درباره حفظ برجام توافق داریم
  • فیلم وودی آلن برای جشنواره دوویل انتخاب شد
  • روحانی: سامانه باور ۳۷۳ از اس – ۳۰۰ قوی‌تر و به اس – ۴۰۰ بسیار نزدیک است
  • ناصر احمدی درگذشت