می‌توانیم انواع مختلف هواپیما و پهپادهای رادارگریز را کشف کنیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
    کد خبر :582156

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز قادریم انواع مختلف هواپیما و پهپادهای به اصطلاح رادارگریز دشمن را کشف کنیم و این تنها بخشی از توانمندی پدافند هوایی ارتش است.

اولین همایش سراسری خاطره گویی و روایتگری مدافعان آسمان ایران با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از پیشکسوتان پدافند هوایی در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

امیر صباحی فرد در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه پدافند هوایی، گفت: پدافند هوایی با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و به برکت خون شهدای پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و امروز قادر هستیم انواع مختلف هواپیماها و پهپادهای به اصطلاح رادارگریز دشمن را کشف کنیم و این تنها بخشی از توانمندی پدافند هوایی ارتش است.

وی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس تنها با رژیم بعث عراق نمی جنگیدیم و در واقع با ۳۴ کشور دنیا در جنگ بودیم و نیروی هوایی عراق در طول جنگ تحمیلی چندین بار بازسازی و نوسازی شد و ما با پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا درگیر بودیم و توانستیم فقط در یک عملیات بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دستاوردهای بومی این نیرو، تأکید کرد: امروز در حوزه سامانه های راداری به خودکفایی کامل دست یافته و با قدرت انواع هواپیماهای پیشرفته آمریکایی را کشف و به آنها اخطار می‌دهیم.

امیر صباحی‌فرد افزود: پدافند امروز، پدافند ۴۰ سال قبل نیست و سامانه‌های بومی ما باعث شده تا دشمنان بدانند که اگر بخواهند با ما درگیر شوند ضربات سختی خواهند خورد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان پدافند هوایی با اعطای هدیه و لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید