اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی

    کد خبر :582099

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به وجود 530 پلاک رها شده و 13 پروژه متوقف شده در محلات اتابک و مینابی، گفت: در این محلات از الگوی نوسازی محلی استفاده می‌شود.

اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه توسعه محله ای پس از گذشت 40 روز از برگزاری آخرین جلسه با کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ای با حضور زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت برنامه های توسعه محله، پروژه های بهسازی محیطی، تأمین پارکینگ، ایجاد فضای سبز، شناسایی املاک و باغات پیشنهادی جهت تبدیل به بوستان های محلی، تدقیق بافت های فرسوده، اقدامات پشتیبان نوسازی، بازآفرینی محور شهری فدائیان اسلام و اقدامات اجرایی بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز، پروژه های مسکن امید و همچنین گزارش معرفی و اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی ارائه شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران، از اجرای الگوی نوسازی محلی محلات اتابک و مینابی خبر داد و گفت: موضوعی که صاحبنظران مطرح کردند این است که بتوانیم الگویی از نوسازی کامل را در یک محله ارائه کنیم؛ به همین منظور سه گزینه جهت اجرای الگوی نوسازی بررسی شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که محلات اتابک و مینابی در منطقه 15 به دلیل مداخلات گسترده گذشته از ظرفیت لازم جهت اجرای الگوی نوسازی برخوردار هستند.

علی اکبری با اشاره به وجود 530 پلاک رها شده و 13 پروژه متوقف شده در محلات اتابک و مینابی و درخواست ساکنان مبنی بر تعیین تکلیف پلاک های رها شده و اراضی بی دفاع شهری در این محدوده، یادآور شد: از نیمه دوم سال گذشته برنامه اقدام برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و پلاک های رها شده بر اساس اولویت و در 6 محور بهسازی محیطی، تأمین خدمات، تحریک توسعه با استفاده از پروژه های محرک، تملک معارضین، تعریف پروژه های الگوی مسکن و ساماندهی معابر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در حوزه بهسازی محیطی، با امکان سنجی های صورت گرفته، 7 پروژه بهسازی محیطی برای اجرا در این محلات تعریف شد که این پروژه ها می توانند شبکه هم پیوندی از فضاهای شهری را در ارتباط با یکدیگر ایجاد نمایند.ژ

به گزارش فارس،علی اکبری با اشاره به واحدهای تجاری رها شده و ضرورت فعال سازی این واحدها برای بازگرداندن حیات و زندگی به این محدوده ها، از ساماندهی واحدهای تجاری خیابان خوب بخت در راستای توسعه اجتماعی- اقتصادی محله و بهسازی و ساماندهی راسته لوستر فروش ها در خیابان ذوالفقاری به عنوان پروژه های خدماتی قابل اجرا در این محلات نام برد.

به گفته وی احداث فضای ورزشی، مرکز جامع سلامت، پارکینگ طبقاتی، بازگشایی و ساماندهی معابر، ایجاد مراکز محله، اجرای مسکن جایگزین و …. از جمله اقداماتی است که برای اجرای الگوی نوسازی محلی در محله های اتابک و مینابی در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید