مرسدس بنز از سیستم خدمات پارک خودکار خودرو رونمایی کرد

  • خودرو
  • دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۵۶
    کد خبر :582025

مرسدس‌بنز با همکاری بوش، سیستم پارک خودکار اختصاصی خودرو را در اشتوتگارت آلمان راه‌اندازی کرده است.

مقامات آلمانی آزمایش یک سیستم تمام خودکار پارک خودرو در موزه‌ی مرسدس بنز در اشتوتگارت را تأیید کرده‌اند. این سیستم که ادعا می‌شود اولین نمونه در جهان است، برای استفاده‌ی روزانه در پارکینگ کارخانه قرار دارد. سیستم مورد نظر به‌صورت خودکار و بدون دخالت انسان، خودروها را پارک می‌کند.

سیستم تمام خودکار پارک خودرو به‌وسیله‌ی یک نرم‌افزار تلفن همراه کنترل می‌شود. رانندگان می‌توانند از خودروی خود خارج شوند، فرایند پارک را از طریق تلفن همراه فعال کرده و سپس ساختمان را ترک کنند و در همین حین، خودرو به‌صورت خودکار در مکان مشخص‌شده پارک می‌شود.

حسگرهای بوش (Bosch) در سرتاسر پارکینگ همراه‌با گیرنده‌های ساخت دایملر که در درون خودرو قرار دارد، امنیت وسیله‌ی نقلیه در راهروهای پارکینگ را برقرار می‌کنند. اگر مانعی تشخیص داده شود، خودرو به‌صورت خودکار می‌ایستد.

این سیستم از فناوری خودران سطح ۴ استفاده می‌کند که توسط انجمن خودروسازان تحت عنوان «رانندگی بدون راننده در منطقه‌ی جغرافیایی مجزا» تعریف شده است.

گروه خودروسازی دایملر می‌گوید سیستم مذکور یک ایده‌ی امنیتی، مناسب جهت آزمایش و گرفتن تأییدیه است که می‌توان آن را فراتر از پروژه‌ی آزمایشی به کار برد.

از آنجا که هیچ چارچوب قانونی مشخصی برای سیستم خدمات پارکینگ خودکار موجود نیست، سازمان اداری منطقه‌ی اشتوتگارت و حمل‌ونقل محلی، در طول پروژه برای ارزیابی ایمنی عملیاتی، با دایملر همکاری می‌کردند.

دکتر مارکوس هین، عضو هیئت مدیره‌ی بوش عنوان کرد:رانندگی و پارک خودکار، زیرساخت‌های مهمی برای آینده هستند. سیستم پارک خودکار نشان می‌دهد که ما در امتداد این مسیر توسعه، پیشرفت کرده‌ایم.

پروژه‌ی یادشده جدیدترین همکاری بین دایملر و بوش محسوب می‌شود. بوش در حال حاضر مشغول توسعه‌ی نرم‌افزار هوش‌مصنوعی برای برنامه‌ی تاکسی‌های بدون راننده‌ی دایملر است و با توجه به تصاویر منتشرشده‌ی اخیر به نظر می‌رسد که آزمایش سوختی ترکیبی بوش و دایملر هم در حال اجرا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید