تدوین برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) در دستور کار محیط زیست

    کد خبر :582022

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: تدوین برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) به عنوان یکی از اهداف راهبردی در برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب ها در دستور کار قرار گرفته است.

علی ارواحی در اولین کارگاه تدوین برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) برای تالاب چغاخور که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های چهارمحال و بختیاری در بخشداری شهر بلداجی این استان برگزار شد،گفت: تدوین برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی (سیپا) به عنوان یکی از اهداف راهبردی در برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب‌ها و به منظور اجرایی کردن توصیه کنوانسیون رامسر مبنی بر تدوین این برنامه در راستای حفاظت و بهره برداری خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل استان ها قرار گرفته است.

وی افزود: پایین بودن سطح آگاهی گروه‌های مختلف جامعه از ساز و کارهای طبیعی تالاب‌ها می‌تواند تاثیرات بسیاری زیادی بر تخریب تالاب‌ها داشته باشد. لذا داشتن برنامه‌ای راهبردی، مدون و اجرای منظم و منسجم آن برای افزایش سطح آگاهی های عمومی، افزایش مشارکت گروههای مختلف، تقویت ارتباطات میان بخش های مختلف و… ضروری به نظر می رسد.

به گزارش ایسنا ،در این کارگاه طی یک فرایند مشورتی نقش و رابطه دست اندرکاران با تالاب‌ها، تاثیراتی که دست اندرکاران می‌توانند بر حفاظت و بهره‌برداری پایدار از تالاب‌ها داشته باشند، میزان قدرت و نفوذ آن‌ها در تدوین و اجرای برنامه‌های سیپا همچنین تعیین دست اندرکاران اولیه و ثانویه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، تالاب چغاخور یکی از تالاب‌های با اهمیت بین المللی در کشور است که در سال ۱۳۸۹ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید