جزئیات زندگی یک شهروند افغانستانی در ایران بر صحنه تئاتر پر مخاطب شد

    کد خبر :582000

همزمان با اجرای نمایش «در میان‌ آب‌ها» به کارگردانی و نویسندگی سامره رضایی ، استقبال خوبی از آن در تئاتر شهر صورت گرفت و مخاطبان با ابعاد تازه‌ای از زندگی مهاجران افغان آشنا شدند.

سامره رضایی نویسنده، کارگردان، طراح و بازیگر نمایش «در میان آب‌ها» که این روزها در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، با اشاره به شرایط اجرای این اثر نمایشی در مواجهه با تماشاگران توضیح داد: خوشبختانه از آغاز اجرای این نمایش در کارگاه نمایش تئاتر شهر استقبال خوبی صورت گرفت و من اصلا فکر نمی‌کردم که هم مخاطبان اهل کشور افغانستان و هم تماشاگران ایرانی این چنین بتوانند با اثر ارتباط برقرار کنند. به طوری که بسیاری از آنها وقتی در پایان اجرا با من صحبت می‌کردند تا این حد با جزییات زندگی یک شهروند افغانستانی در ایران آشنا نبودند.

وی ادامه داد: آنچه از نمایش «در میان آب ها» برای تماشاگران روایت می‌شود، ارائه اثر دراماتیک منطبق با زندگی من و مجتبی موسوی به عنوان دو فرد اهل کشور افغانستان بود که سال‌های زیادی را در ایران زندگی می‌کنند. این در حالی است که ما تلاش کردیم از دو سوم نمایش که روایت مشابهی از زندگی من و دیگر شخصیت نمایش است چند داستان دیگر نیز به جریان کلی نمایشنامه اضافه کنیم تا بتواند بخش دیگری از زندگی مخاطبان افغانی را نیز روی صحنه انعکاس دهد و بسیار خوشحالم که این شیوه روایت توانسته ارتباط خوبی با مخاطب بگیرد.

به گزارش فارس، رضایی گفت: من از همه تماشاگران تئاتری می‌خواهم در این روزها بیایند و نمایش ما را ببینند چرا که مطمئنم با ابعاد تازه‌ای از زندگی مهاجران رو به رو می‌شوند که تصور می‌کنم تا به امروز این چنین برای مخاطبان روایت نمایشی نشده است. ما تلاش بسیاری کردیم تا مخاطب را با فضایی رو به رو کنیم که تا به امروز کمتر با آن مواجه شده و او با بخشی از زندگی مردم افغانستان آشنا شود که شاید تا به امروز جور دیگری آنها را می‌دید.

نمایش «در میان آب‌ها» به نویسندگی،‌کارگردانی و بازی سامره رضایی و مجتبی موسوی هر روز ساعت 18 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید