۸۰میلیون ایرانی یارانه نقدی می‌گیرند

    کد خبر :581992

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: سالانه یک میلیون نفر دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبِنا، احمد امیرآبادی فراهانی که شامگاه یکشنبه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سخن می گفت، اظهار داشت: بهمن سال ۸۹ که دولت دهم یارانه نقدی را برقرار کرد قرار بود مردم در مصرف آب، برق و حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمدها یارانه‌ای نفدی به مردم پرداخت کند، اما دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پُردرآمدها را حذف کند.

وی افزود: نه تنها از سال اول که ۶۳ میلیون نفر یارانه می‌گرفتند کم نشد، بلکه تاکنون حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه بگیر شده اند و سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به این جمع اضافه می‌شود. این نماینده مجلس تصریح کرد: از سال ۹۳ و ۹۴ در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده که یارانه افرادی که پُردرآمد هستند را قطع کند که دولت هنوز این کار را انجام نداده، چون یارانه به سمت بحث‌های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند یارانه‌ها را قطع کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه افراد پُردرآمد و دهک‌های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: به علت اینکه بانک اطلاعاتی منسجمی در کشور نداریم نمی‌توان خانوارها را از نظر درآمد به طور دقیق تفکیک کرد.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: وقتی هنوز ما نمی‌دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند، نمی‌توان همان‌ها را نیز حذف کرد و دولت نمی‌تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم و اطلاعات کافی، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به امور مستمندان و مستضعفان جامعه راهکارهای مختلفی وجود دارد و حذف یارانه تنها راهکار نیست و به علت مشکلاتی که در شناسایی افراد پُردرآمد و کم درآمد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پُردرآمدها حذف نخواهد شد، بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درآمد خواهد رفت. دولت توانایی شناسایی دهک‌ها را ندارد و با این کار بازهم یارانه افراد فقیر قطع خواهد شد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمد گفت:

    سلام
    ما خیلی وقته یارانه مان قطع شده و خیلی از افراد دیگه ای که دوربرمان هستند و می دانیم که یارانه نمی گیریند و یارانه اشان قطع شده است.
    مگه ایران چقدر جمعیت داره؟
    دو سه میلیون هم که همان ابتدای سال ۹۲ انصذاف دادند!
    حالا یه معادله شده! یا اینکه یارانه ما قطع نشده و میره یه جای دیگه! یا اموات برگشتن و یارانه میگیرن! یا اینکه اصلا به ما چه مربوط که تو کار بزرگترا دخالت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید