ساخت پارکینگ در محلات باید به صورت مکانیزه باشد

    کد خبر :581981

عضو شورای اسلامی شهر تهران به ضرورت توجه به ساخت پارکینگ‌ در محلات اشاره کرد و گفت: بهتر است به سراغ ساخت پارکینگ‌های مکانیزه برویم.

اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه توسعه محله ای پس از گذشت 40 روز از برگزاری آخرین جلسه با کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ای با حضور زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید بر ضرورت برنامه ریزی و تمرکز بر اجرای طرح های خرد و اثرگذار، با اشاره به طرح پلازای هفت تیر و اجرای نسبتاً سریع و پر استقبال این طرح، خاطرنشان کرد: بهتر است در ارتباط با احداث پارکینگ های محله، از پارکینگ های مکانیزه و در اجرای فضاهای باز شهری از سازه های سبک استفاده شود تا هم سرعت اجرای کار بالا رود و هم از هزینه های اجرا کاسته شده و نوآوری ایجاد شود.

نژاد بهرام عنوان کرد: اولویت ما در اقدامات نوسازی، ارتقاء ارزش سکونت، حفظ جمعیت موجود و تقویت ظرفیت ها برای حضور جمعیت جدید در محله است، لذا داشتن برنامه برای نگهداری، نحوه استفاده و بهره برداری از فضاها و پروژه های بهسازی و نوسازی در محله ها امری ضروری است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر اهمیت توجه به معلولین و سالمندان در تهیه طرح ها و اجرای پروژه های بهسازی محیطی تأکید کرد.

وی با اشاره به فشردگی بافت فرسوده در مناطقی نظیر منطقه 12، متذکر شد: برای اجتناب از بارگذاری بیش از حد در این مناطق، بارگذاری طرح ها می بایست درون بافت فرسوده صورت گیرد و نه در فضاهای آزاد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که امروزه در دنیا بیشترین ظرفیت های شهرسازی بر کاهش میزان مداخله و توجه به هویت شهر تأکید دارد، تصریح کرد: سادگی و روانی طرح، مهمترین بخش در تهیه طرح است و میزان مداخله می بایست به حداقل ممکن برسد، چرا که مداخله نرم از طرف نیروهای موجود در محله پذیرفته شده تر و قابل قبول تر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید