نشانه های ساده سکته قلبی را جدی بگیرید !

    کد خبر :58196

برخی علامت ها در حمله های قلبی بروز می کنند که از وقوع یک خطر خبر می دهند و در صورت مشاهده آن ها باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

بیماری‌های قلبی امروزه به عنوان نخستین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده است. بسیاری مواقع فرد دچار حمله قلبی شده، اما از علامت‌های حمله قلبی که ممکن است تهدید کننده زندگی او باشد خبر ندارد.

برخی علائم بیماری و حمله قلبی را نمی‌شناسند در صورتی که دانستن این علائم فرد را از خطر مرگ حفظ می‌کند و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است.

در اینجا هفت علامت هشداردهنده حمله قلبی را به شما معرفی می‌کنیم که در صورت مشاهده آن‌ها باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

سوزش قلب و تهوع و درد معده

در صورتی که سوزش قلب و تهوع و درد معده را مشاهده کردید فورا به اورژانس مراجعه کنید زیرا ممکن است این درد‌ها و علائم مربوط به قلب باشد هر چند که این امکان وجود دارد که درد به علت مشکل در سیستم گوارش بروز کرده باشد، اما با مراجعه به پزشک از یک خطر بزرگ می‌توانید جلوگیری کنید، در بسیاری موارد علائم حمله قلبی با علائم مشکل گوارشی اشتباه گرفته می‌شود و بروز این علائم در حمله‌ قلبی زنان شایع‌تر است.

اضطراب و بی خوابی

بیماری‌های قلبی با کاهش سطح اکسیژن شناخته شده اند و این موضوع می‌تواند بر خلق وخوی شما تأثیر بگذارد و شما می‌توانید آن را بلافاصله حس کنید.

حملات اضطراب و بی خوابی اولین نشانه‌های هشدار دهنده‌ای هستند که از وقوع یک اتفاق و عملکرد نادرست در بدن خبر می‌دهند و اغلب این حملات اضطرابی در زنان بیشتر از مردان است.

تعریق بدون دلیل

اگر بدون دلیل و تحرک عرق می‌کنید، به این معنی است که باید به پزشک مراجعه و قلب خود را چک کنید به ویژه اگر این عارضه بیش از یک هفته طول بکشد.

خستگی بیش از حد

خستگی یک علامت هشداردهنده بوده و اگر مدت طولانی طول بکشد وزندگی عادی را برای شما دشوار کند می‌تواند ناشی از ضعف قلب باشد در این صورت به شما توصیه می‌کنیم که با دیدن این علامت به پزشک مراجعه کنید، زیرا خطر حمله یا ایست قلبی در کمین شماست.

درد قفسه سینه

شاید یکی از نشانه‌های شایع که بسیاری از افراد آن را به عنوان درد قلبی می‌شناسند درد قفسه سینه باشد این درد به صورت فشار یا سوزش بوده و در صورت بروز باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد.

باید توجه کنید در صورتی که این درد به بازوی چپ خود و یا پشت منتشر شود خطر حمله قلبی بیشتر بوده و این عارضه در مردان بسیار دیده می‌شود، در زنان اغلب مشکلات قلبی بدون درد قفسه سینه بروز می‌کند.

تیر کشیدن و درد قلب

اگر چه درد قفسه سینه اغلب با یک حمله قلبی مرتبط بوده، اما در مواقعی درد در شانه ها، دست، گردن و حتی فک نیز با مشکل قلبی در ارتباط است و می‌تواند منجر به حمله قلبی شود.
اگر احساس درد غیر منتظره‌ای داشتید که علت آن را نمی‌دانید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا خطر حمله قلبی در شما بررسی شود.

سرگیجه و تنگی نفس

در افرادی که قلب ضعیف دارند، این اندام حیاتی توان پمپ کردن اکسیژن به همه بدن را ندارد که در نتیجه تنگی نفس، سردرد و سرگیجه در فرد بروز می‌کند.

این عارضه در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود و در صورت مشاهده این علامت باید به پزشک مراجعه کرده تا از بروز حمله قلبی و خطرات آن پیشگیری کنید.

 

اقتصادآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید