پر شدن خلیج فارس از نیرو‌های نظامی معادلات را به کدام سو می‌برد؟

    کد خبر :581784

حسین الأمین در الاخبار نوشت: در ادامه اقدامات امریکا علیه ایران، تشکیل یک ائتلاف نظامی به بهانه حمایت از دریانوردی در خلیج فارس، می‌تواند احتمال وقوع برخورد را افزایش دهد. تلاش آمریکا برای کشیدن برگه هرمز از دست تهران و وارد کردن دیگر دولت‌ها در تنش، و در مقابل جدیتی که ایران نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد احتمالات زیادی وجود داشته باشد.

به گزارش بازتاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: با توجه به اینکه برنامه‌های «نگهبانی» که واشنگتن با همکاری با دولت‌های دیگر، سعی در ایجاد آن دارد، در صورت انجام، در نهایت منجر به اعزام تجهیزات نظامی بیشتری به خلیج فارس و دریای عمان می‌شود، که از کشتی‌های جنگی شده و ممکن است به ورود دیگر جنگنده‌ها نیز برسد. این مساله بدان معناست که حاشیه ارتکاب اشتباه‌های کشنده‌ای که به بروز درگیری‌هایی با نتایج نامشخص بینجامد، افزایش می‌یابد.

همانطور که «نظامی سازی» خلیج فارس و پر کردن آن از نیرو‌های نظامی، به شیوه‌ای که واشنگتن سعی بر آن دارد، هرگز ایران را وادار به عقب نشینی نمی‌کند؛ چرا که زمینه‌ای برای چشم پوشی تهران از برگه فشاری که با اتکا به سیطره استراتژیک خود بر تنگه هرمز و آب‌های خلیج فارس، به کار بسته است، وجود ندارد.

بلکه سوق دادن این نیرو‌ها به سمت مقابله با ایران، این کشور را بر آن می‌دارد تا اقداماتی قاطعانه‌تر را اتخاذ کند، همانطور که تا کنون، جدیت واقعی خود را با ساقط کردن پهپاد آمریکایی اثبات کرده است.

امروز، با تغییر معادلات و موازین نظامی، شرایط کنونی و قدرت نیروی دریایی ایران قابل قیاس با گذشته نیست و پیشرفت زیادی کرده است و ظرفیت‌های استثنایی در اختیار دارد که باعث شده است از جایگاه ممتازی درخلیج فارس برخوردار باشد.

وقوع مقابله نظامی که منجر به جنگ شود، تنها نیازمند سلسله اشتباهات تاکتیکی یا یک خطای کشنده است، که به موازات تصورات نادرست، انجام شود. شاید حالت آماده باشی که این روز‌ها در خلیج فارس شاهد ان هستیم، به اضافه نیرو‌های نظامی، در مساحت دریایی گسترده و فشار‌هایی که واشنگتن علیه تهران وارد می‌کند، همگی زمینه را برای درگیری مهیا می‌کند؛ که البته به نظر نمی‌رسد واشنگتن تحمل مسئولیت آن را داشته باشد؛ از این رو در تلاش است دولت‌های بیشتری را علیه ایران بشوراند تا در این مسیر، تنها نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید