تشدید محدودیت‌های شکار در تانزانیا

    کد خبر :581358

جان ماگوفولی، رئیس جمهوری تانزانیا روز جمعه دستور تفکیک پناهگاه حیات وحشسلوس” به دو قسمت برای کاهش دسترسی شکارچیان را صادر کرد.

پناهگاه حیات وحشسلوس” که از سایت‌های به ثبت رسیده در میراث یونسکو است، منطقه‌ای به وسعت ۵۰ هزار کیلومتر مربع را پوشش داده و یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شده در آفریقا محسوب می‌شود.

این منطقه حفاظت شده پناهگاه حیواناتی از جمله فیل‌ها، شیرها، کرگدن‌های سیاه، اسب‌های آبی و زرافه‌هاست.

حدود هشت درصد از وسعت “سلوس” که از کشور سوئیس پهناورتر است به عکاسی گردشگران اختصاص داده شده و بقیه این پناهگاه مختص شکار است.

ماگوفولی اخیرا در اظهارات خود گفته که این کشور سود چندان زیادی از شکارهایی که در این منطقه توسط گردشگران صورت می‌گیرد، نمی‌برد. وی اظهار داشته که بنابراین، این پارک ملی باید به دو قسمت مجزا تقسیم شده و انجام فعالیت‌های شکار در قسمت بزرگ‌تر آن به طور کلی ممنوع شود.

با این حال مجوزهای شکاری که به ۴۷ شرکت گردشگریِ شکار داده شده لغو نخواهد شد و این شکارچیان می‌توانند از این پس شکار خود را در بخش کوچک‌تر پناهگاه ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری تانزانیا هدف خود از این کار را حفظ گونه‌های حیات وحش این کشور و رشد بخش گردشگری دانسته است.

گردشگری منبع اصلی تامین ارز برای تانزانیایی محسوب می‌شود که به سواحل، سافاری‌های حیات وحش و قله “کلیمانجارو”ی خود شناخته شده است.

رقم ارزآوری گردشگری برای این کشور از ۲.۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۴۳ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید