شهرنشینی و افزایش خطر میکروب‌های هوازی

    کد خبر :581330

مطالعه انجام شده در چین نشان می‌دهد شهرنشینی، خطرات ناشی از میکروب‌های هوازی را که تهدیدی برای سلامتی هستند، افزایش می‌دهد.

متخصصان چینی در این بررسی‌ها دریافتند پاتوژن‌ها یا عوامل بیماری‌زا به شکل میکروب‌های هوازی با سطوح مختلف شهرنشینی ارتباط دارد و می‌توان گفت که شهرنشینی ممکن است خطرات ناشی از میکروب‌های هوازی برای سلامت انسان را افزایش دهد.

به گفته محققان ترکیب میکروب‌های هوازی تحت تاثیر فاکتورهای زیست محیطی و فعالیت‌های بشر است. همچنین تاکنون مطالعات محدودی در مورد میکروب‌های هوازی و پاتوژن‌ها در فرایند شهرنشینی انجام گرفته است.

در این بررسی متخصصان به ارزیابی نمونه میکروب‌های هوازی در فصل بهار و تابستان از ۱۱ منطقه با سطوح مختلف شهرنشینی در شهر شیامن در استان فوجیان پرداختند.

بررسی‌ها نشان داد میکروب‌های هوازی در فصل تابستان نسبت به بهار متنوع‌تر است و میکروب‌های هوازی و عوامل بیماری‌زا در مناطقی با سطوح مختلف شهرنشینی متفاوت است. همچنین تعداد پاتوژن‌ها با سطوح شهرنشینی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، میکروب‌های هوازی به آلاینده‌های هوازی بیولوژیکی از قبیل باکتری، ویروس و قارچ و مواد سمی هوایی اشاره دارد که از طریق هوا به افراد منتقل می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید