نامزدهای ریاست بر صندوق بین‌المللی پول چه کسانی هستند؟

    کد خبر :581169

یک نشریه آلمانی از توافق کشورهای اروپایی بر روی پنج نامزد برای جانشینی کریستین لاگارد برای عهده داری ریاست صندوق بین‌المللی پول خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، “کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول که چندی پیش به دلیل نامزدی ریاست بانک مرکزی اروپا از سمت خود کناره گیری کرد، تا ماه اکتبر این مسئولیت را عهده دار خواهد بود. وزرای دارایی اتحادیه اروپا حالا پنج نامزد را برای جانشینی لاگارد تعیین کرده‌اند.

به نوشته نشریه “دی سایت”، کشورهای اروپایی توانسته‌اند روی پنج نامزد برای جانشینی “کریستین لاگارد” به عنوان رئیس جدید صندوق بین المللی پول توافق کنند. لاگارد به عنوان یک کارشناس مالی فرانسوی از سال 2011 در این سمت قرار دارد و در ماه اکتبر مسئولیت ریاست بانک مرکزی اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

براساس اطلاعات وزارت مالی فرانسه هدف این است که یک نامزد مشترک اروپایی با تجربه گسترده در روابط مالی بین المللی برای سمت ریاست صندوق بین المللی پول معرفی شود.

بر اساس گزارش نشریه “دی سایت” ،در لیست انتخابی کشورهای اروپایی برای نامزدی جانشینی لاگارد “یروئن دیزلبورن”، رئیس سابق گروه یورو از هلند، “اولی رن”، کمیسر سابق اتحادیه اروپا از فنلاند،” نادیا کاوینو”، وزیر اقتصاد اسپانیا، “ماریو سنتنو”، رئیس فعلی گروه یورو از پرتغال و “کریستالینا جورجیوا”، معاون سابق رئیس کمیسیون اروپایی قرار دارند.

هفته گذشته وزیر دارایی فرانسه با سرپرستان بخش های مربوطه اروپایی در این باره مشاوره هایی انجام داده است و از جمله با “اولاف شولتز”، معاون صدر اعظم و وزیر دارایی آلمان صحبت کرده است. وزیر دارایی فرانسه بعد از معرفی این پنج نامزد برای جانشینی لاگارد حالا از وزرای دارایی اتحادیه اروپا درخواست کرده که نامزد مد نظر خود را از بین این پنج نفر انتخاب کنند.

تا آخر این ماه باید نامزد مشترک کشورهای اروپایی برای این مسئولیت انتخاب شود. این موضوع را وزرای دارایی اروپا هفته گذشته در نشست وزرای دارایی “جی هفت” در پاریس اعلام کردند. به لحاظ سنتی رهبری صندوق بین المللی پول باید بر عهده یک اروپایی باشد و مسئولیت ریاست بانک جهانی هم از آمریکا می آید. در سال 2000 تا 2004 “هورست کوهلر” از آلمان ریاست بر این نهاد مالی بین المللی را بر عهده داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید