اجرای تخفیف ویژه انشعابات زیرساختی به پلاک‌هایی که قصد نوسازی دارند

    کد خبر :580967

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: دستگاه‌ها باید بر اساس قانون برنامه بودجه برای پلاک‌هایی که قصد نوسازی دارند به صورت رایگان یا تخفیف ویژه در خصوص انشعابات آب، برق و گاز اقدام کنند.

محمد تقی زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تخفیفات انشعاب‌های آب، برق و گاز در شهر تهران گفت: دستگاه‌ها باید بر اساس قانون برنامه بودجه برای پلاک‌هایی که قصد نوسازی دارند به صورت رایگان یا تخفیف ویژه در خصوص ارائه انشعابات آب، برق و گاز اقدام کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری استانداری تهران نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و مقرر شد بودجه ای را در خصوص خدمات آب، برق و گاز اختصاص دهند.

تقی زاده در خصوص جابجایی برخی از تیرهای برق فرسوده معابر در محدوده بافت فرسوده گفت: در سال ۹۸ شرکت توزیع برق شهر تهران مبلغ یک میلیارد تومان با اولویت منطقه پانزده در خصوص جابجایی و تعویض تیرهای برق فرسوده اختصاص داده است.

این مقام مسئول در خصوص اراضی که در اختیار دولت می‌باشد و قابلیت بازآفرینی بافت های فرسوده را دارد عنوان داشت: در مناطق پنج و۱۵ چند قطعه زمین برای بازآفرینی بافت فرسوده در اختیار سازمان نوسازی قرار داده شد تا پس از بررسی کاربری و پهنه آن در این خصوص اقدام لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص مقاوم سازی و نوسازی مدارس در شهر تهران بیان داشت: مقرر شد سازمان نوسازی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران پس از بررسی مالکیت و برنامه ریزی در خصوص تعداد مقاوم سازی و نوسازی در شهر تهران گزارشی را به کمیته خدمات وزیر ساخت ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده شهر تهران ارائه کند.

تقی زاده در خصوص تسهیلات و خدماتی که سازمان نظام مهندسی استان می‌تواند در خصوص صدور پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده انجام دهد یادآور شد: سازمان نظام مهندسی استان تهران می‌تواند برای بافت‌های فرسوده، طراحی و نظارت رایگان یا با تخفیف ویژه اقدام کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، تقی زاده ادامه داد در حال حاضر ۵۰ درصد تخفیف برای اخذ پروانه در خصوص پلاکهای ثبتی که به صورت بافت فرسوده در استان تهران وجود دارد در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید