رشد سهام استارباکس و آلفابت

    کد خبر :580958

درآمدهای سه ماهه قدرتمند استارباکس و آلفابت باعث شد که در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک به رکورد تاریخی جدیدی دست پیدا کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، درآمدهای سه ماهه قدرتمند استارباکس و آلفابت، باعث شد که در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، شاخص‌های اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک به رکورد تاریخی جدیدی دست پیدا کنند. همچنین انتشار داده‌هایی که نشان داد رشد اقتصادی آمریکا، در ۳ ماهه دوم کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت کاهش یافته، باعث تقویت حال‌وهوای بازار شد.

وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد که در ۳ ماهه دوم تولید ناخالص داخلی آمریکا ۲.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، که این از میزان ۱.۸ درصدی که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند، بالاتر است.

این نرخ تولید ناخالص داخلی دوباره باعث شد که انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری هفته آینده، تقویت شود.

پس از اینکه استارباکس، که دارنده بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای قهوه در جهان است، در ۳ ماهه دوم، با بزرگترین رشد فروش خود در ۳ سال اخیر مواجه شد، سهام این شرکت ۸.۹ درصد جهش کرد.

سهام شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، پس از اینکه از تمام اهداف سود و رشد تعیین شده خود در بخش فضای ابری، فراتر رفت، ۹.۶ درصد جهش کرد.

سهام توئیتر هم پس از اعلام درآمد ۳ ماهه فراتر از انتظار این شرکت و افزایش کاربران روزانه، ۸.۹ درصد جهش کرد.

به این ترتیب، میانگین صنعتی داوجونز ۰.۱۹ درصد رشد کرد و در ۲۷۱۹۲.۴۵ واحد به کار خود در این هفته پایان داد. اس‌اندپی ۵۰۰ ۰.۷۴ درصد رشد کرد تا به رکورد تاریخی جدید ۳۰۲۵.۸۶و احد برسد. کامپوزیت نزدک ۱.۱۱ درصد جهش کرد و در رکورد تاریخی جدید ۸۳۳۰.۲۱ واحد بسته شد.

این هفته، اس‌اندپی ۱.۷ درصد، نزدک ۲.۳ درصد و داوجونز ۰.۱ درصد رشد کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید