تهران صاحب پنجمین پارک مخصوص بانوان می‌شود

    کد خبر :580798

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افتتاح پنجمین پارک مخصوص بانوان در آینده نزدیک خبر داد.

پیروز حناچی شهردار تهران از ابتدای پذیرش پست شهرداری تهران شعار « تهران شهری برای همه» را سرلوحه سخنان خود قرار داد.

حناچی در جلسات مختلف با شهروندان و خبرنگاران و نخبگان علت انتخاب این شعار را افزایش سطح دسترسی همه مردم به امکانات شهر تهران عنوان کرد.

به گفته شهردار تهران در برخی از نقاط شهر امکانات به طور عادلانه بین شهروندان تقسیم نشده است و باید اقدامات شهرداری تهران در راستای آن باشد که همه شهروندان به طور یکسان و عادلانه به امکانات شهر دسترسی داشته باشند.

شهر تهران بیش از 2600 پارک و بوستان عمومی دارد که شرایط استفاده شهروندان به صورت عمومی از آنها فراهم بوده و اعضای خانواده می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شود اما به نظر می‌رسد بانوان که نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند نیازمندی‌های دیگری دارند.

به طور قطع با توجه به شرایط خاص بانوان اعم از نوع پوشش و حفظ امنیت بیشتر آنها ضرورت ایجاد بوستانهای مختص به بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

از این رو مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به تازگی از احداث پارک بانوان در منطقه لویزان و به مساحت 35 هکتار خبر داده است.

وی با اعلام این مطلب گفته است بدنبال احداث و بهره برداری از چهار بوستان ویژه بانوان، بوستان بهشت مادران در منطقه 3،بوستان پردیس بانوان در منطقه 15،بوستان نرگس در منطقه 18،بوستان شهربانوی بوستان ولایت در منطقه 19، پنجمین بوستان بانوان به مساحت 35 هکتار در منطقه 4 شهرداری تهران و در محدوده جنگلهای لویزان، ضلع جنوبی اتوبان بابایی و ضلع غربی باغ پرندگان در دست اجرا است که به زودی برای استفاده بانوان به افتتاح خواهد رسید.

به گزارش فارس،یزدانی ادامه داده است این بوستان در اراضی بوستان جنگلی لویزان واقع شده است و بدلیل موقعیت و شرایط ویژه سایت، درختان موجود و توپوگرافی طبیعی محل حفظ گردیده است و مکان های تفرجی و مسیرهای جدید در آن جانمایی شده اند. همچنین برای احداث این بوستان از مصالح بومی و سازگار با شرایط محیط استفاده شده است.

به گفته یزدانی پروژه ساخت و احداث بوستان بانوان لویزان توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در راستای ارتقای سلامت و ورزش بانوان در دست انجام است که شامل امکاناتی نظیر زمین های روباز ورزشی، زمین اسکیت، ساختمان خانه کودک، زمین بازی کودکان و… است.

این در حالی است که پوشش گیاهی و فضای سبز این بوستان با بهره گیری از شبکه آبیاری قطره ای آبیاری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید