نام جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان چیست؟

  • سیاسی
  • شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳
    کد خبر :580611

دو عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه این شورا قانونا نمی‌تواند برای فعالیت‌هایش عنوان «شورا» داشته باشد، گفتند که این تشکیلات با نام جدید فعالیت‌هایش را ادامه خواهد داد، اما نام جدید را نمی‌دانند.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران(حاما) با بیان اینکه آنچه که ما در جریان هستیم این است که تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب برای اینکه مشکل حقوقی شورای عالی را حل کنند یک چیزی [اسمی] را ثبت کردند و به وزارت کشور هم اعلام شد.

وی با بیان اینکه اسم این تشکل «ائتلاف اصلاح طلبان ایران اسلامی» گفت: هفته گذشته با توجه به همکاری ۲۵ ساله احزاب اصلاح‌طلب، در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتیم پیش از اینکه ایراد قانونی بگیرند و تذکر بدهند خودمان فعالیت این شورا را با نام «جبهه هماهنگی احزاب اصلاح طلب» اعلام کنیم.

افزود: شورای هماهنگی در سال‌های قبل با نام‌های «گروه‌های خط امام» و همچنین «شورای هماهنگی گروه‌های دو خرداد» کار می‌کردند.

فاطمه راکعی رئیس کارگروه ارتباط و رسانه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز در واکنش به اعلام کمیسون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر اینکه فعالیت ذیل نام شورای عالی غیرقانونی است، گفت: چندین حزب درخواستی را امضا کردند و خواستند که عنوان شورای عالی عوض بشوند چراکه وزارت کشور به عنوان و نه ساختار تشکیلات، ایراد گرفته بود.

وی افزود: چون وزارت کشور با عنوان شورا و شورای عالی سیاست‌گذاری مشکل داشتند درخواست فعالیت تحت عنوان جبهه را دادیم اما اسم دقیق آن را نمی‌دانم، و بناست به عنوان جبهه و نه شورای عالی فعالیت کنیم.

راکعی با بیان اینکه نه جبهه هماهنگی اصلاح‌طلبان و نه جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی نام‌های انتخاب شده نیستند، افزود: سازو کار شورای عالی هیچ تغییر نمی‌کند و تنها عنوان آن به صورت صوری و شکلی تغییر می‌کند.

به گزارش ایلنا این درحالی است که آذر منصوری دبیر شورای عالی سیاست گذاری نام تغییر پیدا کرده این تشکیلات اصلاح طلبان را «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید