نیویورک تایمز: جدال ۵۵ دقیقه‌ای ترامپ با تیم امنیت ملی آمریکا برای تائید برجام

    کد خبر :58059

یک روزنامه آمریکایی با پرداختن به ماجرای تائید مجدد پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ از جدال جدی میان ترامپ و تیم امنیت ملی وی بر سر تائید برجام گزارش داد.

به گزارش بازتاب نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با وجود انتقادهای فراوانی که بر برجام دارد این توافق هسته ای را تائید کرد اما این تائیده پس از ساعت ها بحث میان رئیس جمهور آمریکا و مشاوران رده بالای امنیت ملی وی صورت گرفته است.

ترامپ بارها از اقدام دولت اوباما در رسیدن به توافق هسته ای با ایران و پرداخت میلیاردها دلار پول به تهران انتقاد کرده اما در طی دوران شش ماه ریاست جمهوری خود این توافق را حفظ کرده است.

نیویورک تایمز می نویسد: آخرین جلسه هماهنگی برای تائید و یا رد برجام در روز چهارشنبه برگزار شد و در جلسه ای که یک ساعت طول کشید تمام مشاوران اصلی امنیت ملی آمریکا به همراه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا و همچنین رئیس کارکنان کاخ سفید حضور داشتند، تمامی اعضای تیم امنیت ملی آمریکا معتقد بودند که در شرایط فعلی بهتر است برجام حفظ شود اما ترامپ راضی به انجام این کار نبود و سرانجام پس از ۵۵ دقیقه جدال میان رئیس جمهور و اعضای تیم امنیت ملی نهایتا ترامپ با تائید برجام موافقت کرد.

به گزارش مهر، دولت دونالد ترامپ، در کنگره ایالات متحده تائید کرده‌است که ایران به مفاد توافق اتمی و برنامه جامع اقدام مشترک، در پیوند با آن، همچنان پایبند مانده‌، هرچند خلاف «روح» آن عمل کرده است. همزمان یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته‌است تائیدیه فعلی همراه با «سوءنیت» به تهران است و تحریم‌های غیراتمی در راه است.

دولت دونالد ترامپ تا روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه به‌وقت آمریکا مهلت داشت تا گزارش خود در مورد اجرای توافق اتمی را به اطلاع کنگره برساند. بنا بر توافقات انجام شده، این گزارش باید هر ۹۰ روز یک بار به قانون‌گذاران ایالات متحده ارائه شود.

منبع: مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید